Netflix компенсира неотдавнашната си загуба на абонати с летен подем, който ръководството се надява да надгради с предстоящото пускане на Basic with Ads - по-евтината версия на услугата за стрийминг на видео съдържание, която ще включва реклами.

Компанията от Лос Гатос, Калифорния, съобщи, че през периода юли-септември е привлякла 2,4 милиона абонати, което е обрат след загубата на 1,2 милиона клиенти през първата половина на годината на фона на по-силната конкуренция и растящата инфлация, която свива бюджетите на домакинствата.

По-голямата част от добавените абонати на Netflix идват извън САЩ и Канада, където компанията е добавила само 100 000 клиенти. Това обаче е значително подобрение спрямо предходните две тримесечия, когато Netflix загуби 1,9 милиона абонати от региона. Растежът идва основно от Азия, Близкия Изток и Африка.

Сега Netflix има 223 милиона абонати, което позволява на компанията поне временно да си върне титлата на най-голямата услуга за видео стрийминг в света. Disney+ изпревари Netflix през август, когато съобщи, че има 221 милиона абонати – число, което ще бъде актуализирано на 8 ноември, когато Disney+ ще представи летните си резултати.

Увеличението на броя на абонатите също така помогна на Netflix да спечели за тримесечието 1,4 милиарда долара, или 3,10 долара на акция, което е с 4% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.

Приходите на компанията нарастват с 6% спрямо миналата година до 7,93 милиарда долара.

Увеличаването на броя на абонатите на Netflix, печалбата на акция и размера на приходите надхвърлиха прогнозите на анализаторите. Акциите на Netflix поскъпнаха с около 14% след излизането на последните данни. Въпреки това акциите са изгубили повече от половината от стойността си досега през тази година, което отразява опасенията, че най-добрите дни на компанията са отминали.

"Слава Богу, приключихме със свиващите се тримесечия", заяви съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс във видеоконферентен разговор. "Връщаме се към позитивизма."

Сега Netflix ще се стреми да ускори темпото с първия си абонаментен план, поддържан от реклами, който ще дебютира в САЩ и на 11 други пазара в началото на ноември. Новата опция ще струва 7 долара на месец в САЩ, което е по-малко от половината от цената на най-популярния план на Netflix за 15,50 долара на месец без прекъсвания за реклами.

От Netflix казват, че на тези 12 пазара рекламодателите харчат около 140 милиарда долара за телевизия и стрийминг, което е над 75% от световния рекламен пазар.

„Реакцията от страна на рекламодателите досега е изключително положителна и ние вярваме, че по-големият избор, особено за по-ценово ориентираните потребители, ще доведе до значителни допълнителни приходи и оперативна печалба с течение на времето“, пише компанията в писмо до акционерите. „Въпреки това, все още е много рано и тъй като поддържаме съществуващите си планове без реклами, ще ни отнеме време да изградим следващата си членска база и свързаните с нея приходи от реклами“, се казва още в писмото.