"Девин" АД (

) гони 30% дял от пазара на вода в 19-литрови галони в страната, съобщиха от компанията. Най-големият производител на минерална и изворна вода затвърди лидерските си позиции в сегмента година по-рано, като достигна дял от 20% за 2007 г.

DEVIN Office е името на марката, чрез която „Девин” АД ще обърне специално внимание на пазара на вода в 19-литрови галони, коментира Николай Андреев, финансов директор на „Девин“ и изпълнителен директор на обособеното от „Девин” АД дружество за HOD (доставки на вода за дома и офиса) сегмента.

Целта е създаване на силен национален бизнес чрез въвеждане на услуга с добавена стойност, каквато към настоящия момент липсва, допълва Андреев. Така, чрез своята нова марка, „Девин” се превръща в първата компания в България, която ще фокусира усилия към качествено развиване на услугата за доставка на вода в 19-литрови галони за дома и офиса.

Над 3 млн. лв ще са инвестициите на „Девин” АД в пазара за вода в 19-литрови галони за 2008 г. Компанията е закупила и инсталирала последно поколение бутилираща машина за галони с производствен капацитет 950 бр. на час, която гарантира още по-качествена продукция при най-високи стандарти на хигиена. Водата с едноименната марка ще се бутилира в нови, висококачествени поликарбонатни галони, като старите полипропиленови ще бъдат постепенно заменени. Така „Девин” ще предложи оптимално качествено и навременно предлагане на услугата.

ПазарЪТ на вода в галони се оценява на 70 млн. литра годишно и е сред най-перспективните от пазара на безалкохолни напитки, коментират от компанията. Очакваният годишен ръст на местния пазар е 15%, следвайки световните тенденции, а ограничените ресурси в пикови моменти са най-честата причина за забавяне на доставките от фирми, което води до неудобства при потребителите.

По проучвания на „Девин” АД, 12% от общата консумация на натурални води в литри се пада на пазара на вода в галони, а останалите 88% са консумация на бутилирани води. Общо пазарът на води заема близо 44% от целия пазар на безалкохолни напитки.

За разлика от сегмента на бутилираните води, където три марки държат близо 80% от продажбите („Девин“, „Горна Баня“, „Банкя“), при HOD сегмента 42% от пазара принадлежи на регионални фирми, въпреки че всички големи производители на бутилирана вода предлагат и вода в галони, коментира Николай Андреев.