140 години след пускането на първите си влакове, Orient Express, известен със своите луксозни пътувания, започва да предлага круизи с най-големия ветроходен кораб в света Orient Express Silenseas.

Хибридната ветроходна яхта е продукт на партньорство между две френски фирми – компанията майка на Orient Express Accor и корабостроителната компания Chantiers de l'Atlantique. Планирано е да влезе в експлоатация през 2026 г., съобщава New Atlas.

С дължина 220 метра (722 фута), Orient Express Silenseas ще използва три твърди платна SolidSail. Всеки от тях ще има площ от 1500 кв. м (16 146 кв. фута) и ще бъде монтиран на собствена 100-метрова (328 фута) висока накланяща се мачта. Идеята е, че когато метеорологичните условия са подходящи, тези платна ще осигурят 100% от задвижването на плавателния съд.

Що се отнася до местата за настаняване, Silenseas ще предлага 54 апартамента, почти всички от които ще са със средна площ от 70 кв. м (753 кв. фута).

Единственото голямо изключение е президентският апартамент с площ от 1415 кв. м (15 231 кв. фута), който ще включва частна тераса от 530 кв. м (5705 кв. фута).

Да видиш, преди да отплаваш: На презокеански круиз в метавселенатаКруизна компания създаде „първия в индустрията“ виртуален свят - Wonderverse

Сред атракциите на борда ще бъдат два плувни басейна (включително басейн за обиколка), два ресторанта, бар тип speakeasy, амфитеатър-кабаре с частно звукозаписно студио и спа център. Подобно на повечето круизни кораби, той също ще спира в различни пристанища, където пътниците могат да слязат за наземни екскурзии.

Като се има предвид това, не е ясно къде ще оперира Silenseas, въпреки че Orient Express твърди, че корабът е „вдъхновен от златния век на Френската Ривиера“. Той също така трябва да има сестрин кораб, тъй като се съобщава, че Chantiers de l'Atlantique има "подписано писмо за намерение да поръча два кораба".

Когато платната не са напълно достатъчни сами по себе си, двигател на втечнен природен газ ще се включи, за да компенсира разликата. Orient Express казва, че планира да премине към зелен водород, след като технологията бъде одобрена за океански пътнически кораби.