Един от най-големите китайски производители на автомобили планира да пусне свой модел на пазара в САЩ, но отсега се сблъсква с главоболия относно името на бранда си – Trumpchi.

Идеята зад името на автомобила е да звучи като китайския си първоизточник – Chuanqi. Мениджърите на Guangzhou Automobile Group (GAC) обаче се притесняват, че приликата на бранда с името на американския президент Доналд Тръмп може да преобърне амбициите им за навлизане на щатския пазар, пише CNN.

Говорител на GAC посочва, че производителят провежда проучване и консултации дали да използва името Trumpchi на американския пазар.

Компанията вече е обект на прями коментари, тъй като Trumpchi бе част от автомобилното изложение в Детройт през януари тази година.

Приликата с името на Тръмп роди някои шеги в социалните мрежи.

„Това е пълно съвпадение, нямахме дори най-малка представа, че той може да е президент”, казва президентът на GAC Group Фенг Ксингя пред Reuters по време на автомобилното изложение в Шанхай, което се провежда тази седмица.

“Първоначално никога не съм мислил дали да се сменя името. Това е президентът, който американците избраха, близко е до името на президента, това би трябвало да е хубаво? Но в САЩ нивото на противопоставяне е високо”, казва той.

Името Trumpchi все още се дискутира, посочва говорителят на GAC. Компанията планира да излезе на щатския пазар към края на 2019 г.

Два други китайски автомобилни производителя - Geely и BYD, вече са се опитвали да влязат на американския пазар в миналото, но без особен успех.

Засега не е ясно дали GAC, създадена през 2008 г., ще постигне успех или не. Освен с името Trumpchi, компанията може да се сблъска и с проблеми, произлизащи от това, че Тръмп желае американските граждани да карат автомобили, произведени само в САЩ.

GAC са продали 1.7 млн. превозни средства през миналата година, като имат международно присъствие на пазари, като Средния Изток, Източна Европа, Африка и Латинска Америка.