Instagram е социалната мрежа, в която тинейджърите най-често стават обект на насилие в интернет. Това сочи проучване на британската организация Ditch The Label, цитирано от TechCrunch.

На второ място в това подреждането за 2017 г. се нарежда Facebook.

Тазгодишното проучване включва отговорите на 10 020 души на възраст между 12 и 20 години.

Участниците в проучването посочили, че са били обект на кибернасилие, цели 42% са отговорили, че това се е случило в Instagram, 37% са го изживели във Facebook, а 31% в Snapchat.

Внушителните 92% от анкетираните млади хора заявяват, че използват YouTube, което я превръща в най-популярната платформа сред новото поколение. Нещо повече – едва 10% от анкетираните са били жертва на кибернасилие в YouTube.

Ето и някои от най-интересните изводи от проучването:

  • 50% от анкетираните са били обект на кибернасилие;
  • 1 от всеки 10 анкетирани е бил тормозен в интернет през миналата седмица;
  • 50% от тези, които са били подложени на насилие в интернет, са били тормозени заради техния външен вид;
  • 24% от тормозените споделят, че тяхната лична информация е споделена в интернет;
  • 27% посочват, че имат техни снимки или клипове споделяни в мрежата против волята им;
  • 18% посочват, че имат профил в една от социалните мрежи, който е бил докладван неправилно.

  • На фона на всичко това, едва 12% споделят, че са упражнявали кибернасилие срещу някого. Ключово за последния извод е, че проучването не дефинира какво е насилие в интернет, а остават младежите сами да преценят дали са тормозили някого спрямо собствената си представа, що е „кибернасилие“.