Най-новата генерация дизелови двигатели на Porsche навярно ще си остане и последната, след като компанията планира да спре производството на дизелови модели. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на компанията Оливър Блуме, цитиран от Reuters.

Porsche похарчи 1 млрд. евро, за да пригоди основния си завод в Щутгарт, където да построи първия си изцяло електрически модел – четиривратния Mission E, който ще бъде пуснат на пазара през 2019 г.

Това е първият германски автомобилен производител, който публично заявява, че дизеловите двигатели може да отидат в историята.

„Разбира се, разглеждаме този въпрос. Все още обаче не сме взели решение по него”, казва Блуме.

Дали дизеловите двигатели имат бъдеще при Porsche ще стане ясно до края на десетилетието, като част от общата стратегия на компанията, добавя Блуме.

По думите му, през идните 10-15 години Porsche ще извади на пазара богат микс от хибридни модели и такива, разчитащи само на електричество.

Германската прокуратура започна да разпитва част от персонала на Porsche през миналия месец по казуса, свързан с нелегалния софтуер, който заобикаля регулациите, засягащи дизеловите емисии. Целта на разследването е да се установи дали моделът Porsche Cayenne разполага с подобен механизъм.

Porsche и Audi, които генерират около 60% от печалбата на Volkswagen Group, се целят в съкращаване на разходите. Освободените средства ще отидат за техните програми за разработка на електрически автомобили.

Новата стратегия ще позволи двата бранда да спестят пари чрез споделяне на компоненти и модули, което ще помогне на Porsche да постигне целта си по отношение нивото на приходите, става ясно от думите на Блуме.