Sony Corp мина границата от 1 млн. броя продадени устройства за виртуална реалност (VR), обявиха от японската компания, предава Reuters. Една от причините за постигнатия успех е сравнително ниската цена на продукта.

Продажбите на PlayStation VR шлемовете, които дебютираха на пазара през октомври миналата година, „надминаха нашите очаквания”, каза Атсуши Морита, президент на Sony Interactive Entertainment Japan Asia.

„Засилихме производството и недостигът в доставките трябва да бъде разрешен скоро”, казва Морита.

Добрите резултати могат да помогнат на Sony да установи солидна пазарна позиция още в началото на зараждащата се конкуренция на VR пазара, смятат анализатори.

В допълнение към това мнение, компанията може да разчита на добра фенска база в размер на близо 60 млн. потребители, притежаващи игралната конзола PlayStation 4.

Шлемът за виртуална реалност е проектиран да работи с конзолата от 4-о поколение на Sony. Цената на VR комплекта е 399 долара, което е доста по-евтино от VR устройството на Facebook (599 долара) Oculus Rift и това на HTC – Vive (799 долара).

По данни на компанията за проучвания IDC, общо около 2 млн. VR комплекта от всички възможни марки са продадени по света през първите три месеца на 2017 година. Без да се смятат евтините комплекти за смартфони, Sony оглавява подреждането с 429 хил. продадени броя за първото тримесечие.

По думите на Морита, това е само началото на дългосрочната визия на Sony за виртуална реалност.

„Вярвам, че VR технологията е най-великата иновация след раждането на телевизора. VR ви позволява да пътувате из световното наследство или в Космоса, докато седите в дома си. Прилича на машина на времето или врата, водеща навсякъде”, добавя Морита.