В познатия като International Review of Spirits конкурс на Beverage Testing Institute (Институт за оценяване на алкохолни питиета) тази година с цели 89 точки беше оценена българската ракия Стралджанска мускатова.

Това на практика нареди луксозната марка на Винпром Ямбол на трето място в света. Оценката на Стралджанска завършва с една много показателна дума, вплетена и в рекламната кампания на марката – Stylish (стилна, изискана).

Ревюто на продукта пък гласи „Златен цвят на слама. Аромат на сушени кайсии и стафиди, гъвкаво тяло с пикантни нотки на розов пипер и полъх от бели цветя. Завършек с акцент на минерално масло”.

Освен високата оценка, ракията получи и медал Best Buy, за продукт който дава изключителна добавена стойност за потребителите и то на достъпна цена. Заелото първо място Monte Sabotino Gran Riserva Superiore Brandy (93 точки) струва цели 100 долара, а класираното на второ място Sarajishvili Very Old Brandy (90 точки) е с двойно по-висока цена от Стралджанска мускатова.

За производителите от Винпром Ямбол е голяма чест, че директорът на Beverage Testing Institute е изпратил своите поздравления за успеха на българската ракия. Той е споделил още, че не за първи път наш продукт впечатлява дегустаторите и съвсем заслужено се нарежда в Топ 3 на най-луксозните брандове в света.

Мерилото за световния алкохолен бранш BTI за 30-та поредна година събра стотици изискани марки в класацията си на топ брендита в света. Оценките на престижната организация са не само мерило за успехите на всички производители, но и индикатор за ценителите на качествените алкохолни от всички краища на света.

Членове на организацията са редица експерти, които ежегодно тестват напитките в различни панели. Всички дегустатори са авторитети в своята област („Бира”, „Вино” или „Високоалкохолни напитки”) и правят ревюта за престижни издания като Chicago Tribune, GQ, пишат книги, държат големи ресторантски вериги и др.

Въпреки сериозния си опит обаче, всички те преминават през специално обучение на BTI и множество тестови дегустации, за да се постигне стриктно сверяване на критериите на всички членове в комисията. Самите дегустации са слепи - тоест оценителите не знаят името на продукта, който опитват.

Освен това се извършват в специална лаборатория в централата на BTI в Чикаго. Тя е проектирана така, че да сведе до минимум външните влияния – специално осветление за правилна оценка на цветовете на напитките, както и пречистване на въздуха от странични аромати. Залата е звукоизолирана, за да не се нарушава концентрацията на експертите. Дегустации се извършват всеки делничен ден и то винаги в един и същи час, за да са еднакви условията, при които се оценяват конкурентите.