Приходите от реклами на Google спадат за второ поредно тримесечие
Google отчете втори пореден спад в приходите от реклама, удължавайки намалението, докато компанията се бори с икономическите проблеми и се опитва да се възползва от последните постижения в областта на изкуствения интелект.
В сезона на отчетите Alphabet, компанията-майка на Google, съобщи, че е реализирала 54,5 милиарда долара приходи от реклами за първото тримесечие, което е спад от по-малко от 1% спрямо същия период на миналата година. Това е третото поредно понижение в приходите от реклами, откакто Google стана публична компания през 2004 г., и вторият пореден тримесечен спад след този от 3,6% през четвъртото тримесечие на 2022 г.
Както Google, така и Microsoft, която също отчете печалби във вторник, показват забавящ се растеж, но също така и области на устойчивост, които се противопоставят на мрачните пазарни очаквания.
Акциите и на двете компании в крайна сметка се повишиха, тъй като резултатите надминаха прогнозите на анализаторите на Уолстрийт, а Alphabet разкри планове да изкупи обратно $70 милиарда от своите акции.
Microsoft съобщи, че приходите на компанията за периода януари-март са се увеличили със 7% спрямо година по-рано, надскачайки очакванията. Компанията обаче отбелязва второ поредно тримесечие под дългогодишната тенденция на компанията за двуцифрен процентен ръст.
Първи финансови отчети на технологичния сектор след рекордните уволненияИнвеститорите са в очакване да видят ще има ли резултат от невижданите досега съкращения в индустрията Общите приходи на Alphabet са се увеличили с 2,6% спрямо миналата година до 69,8 милиарда долара през първото тримесечие, подпомогнати от продължаващия растеж в звеното за облачни изчисления на компанията. Компанията отчете оперативни приходи от 17,4 милиарда долара през първото тримесечие, което е спад от 13% спрямо същия период на миналата година. YouTube отчита 6,7 милиарда долара приходи от реклами през първото тримесечие, което е спад от 2,6% спрямо предходната година. Продажбите в подразделението за облачни изчисления на Google са се увеличили с 28% спрямо същия период на миналата година до 7,5 милиарда долара през първото тримесечие, което е по-бавен темп на растеж в сравнение с четвъртото тримесечие. Подразделението реализира оперативна печалба от 191 милиона долара за първи път, откакто Google започна да отчита резултатите си през 2020 г.
Чатботът на Google вече може да програмира на 20 езикаТехнологичният гигант поставя на пауза проекта си за нов огромен кампус в Сан Хосе Google се опитва да даде тласък на растежа си по време на период на засилена конкуренция в областта на изкуствения интелект, технология, която подпомага бизнеса на компанията с реклами в търсачката. Миналата седмица Google обедини двете си основни изследователски групи за изкуствен интелект в звено, наречено Google DeepMind, което според компанията значително ще ускори изследванията. Google също така планира да добави функции за разговорен AI към своята водеща търсачка, след подобен ход на конкурента Microsoft, каза главният изпълнителен директор Сундар Пичай в интервю за The Wall Street Journal този месец. „Ще го внедряваме постепенно, за да можем да тестваме и обновяваме“, каза Пичай вчера по време на разговор с анализатори.
Сундар Пичай не може да спи заради мисълта колко вреден може да бъде AIШефът на Google призовава за глобална регулаторна рамка Пазарът на онлайн реклама остава колеблив, тъй като компаниите реагират на несигурната икономическа перспектива. На този фон миналата седмица главният изпълнителен директор на Meta, майката на Facebook, Марк Зукърбърг каза на служителите да очакват по-бавни темпове на наемане след последните кръгове на съкращения в компанията. Google, която обяви най-големите съкращения в историята на компанията през януари, наскоро се опита да намали допълнително разходите. Компанията каза миналия месец на служителите да очакват допълнителни съкращения на разходите тази година в области, вариращи от работното време на кафенетата в сградите на компанията до използването на вътрешни сървъри.