Британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser Group постигна споразумение по придобиването на Mead Johnson Nutrition за 16.6 млрд долара. В изявление, публикувано днес, Reckitt Benckiser съобщи, че ще плати по 90 долара на акция за щатската компания за бебешки храни.

Това е същата цена, която компанията индикира в началото на месеца, когато обяви, че води напреднали преговори с ръководството на Mead Johnson, отбелязва Bloomberg в свой материал.

Сделката ще позволи на британската компания за пръв път да навлезе на пазара на бебешки храни.

Съобщението за придобиването бе придружено от финансовия отчет на Reckitt Benckiser за четвъртото тримесечие, който показа, че ръстът по отношение на продажбите на компанията се забавя, на фона на тежките условия в Европа и развиващите се пазари, като Бразилия.

През въпросния период продажбите от съществуващи обекти на компанията са се увеличили с 1%, което е под очакванията на анализаторите за ръст от 1.7%. В допълнение, Reckitt Benckiser прогнозира ръст от 3% за тази година, при очаквания за 4.2-процентно увеличение, отбелязва Bloomberg.

„Очакваме макроикономическите условия да останат тежки през 2017 г. и определен брой съществуващи предизвикателства да се запазят през първата половина на годината,“ каза изпълнителният директор на компанията Ракеш Капур в изявление.

В тази обстановка придобиването на Mead Johnson може да се окаже необходимия катализатор за подобряването на ръста в продажбите. Сделката ще добави нови продукти към портфолиото на Reckitt Benckiser, в това число и популярната бебешка формула Enfamil.

Със своите 10% пазарен дял Mead Johnson заема трето място на световния пазар за бебешки храни - след Nestle и Danone. Компанията обаче отстъпва само на Nestle в региона на Азия, който представлява най-голямата част от пазара.

Reckitt Benckiser очаква да спести разходи в размер на 250 млн. долара до три години след финализирането на сделката. Освен това компанията смята, че сделката ще има положителен ефект върху печалбата за акция.