Седем дни. Толкова време отнема създаването на един бонбон Smarties® в шоколадовата фабрика на Нестле България в София.

Вчера компанията сложи старт на производството на втория международен бранд в завода си, създаден през далечната 1939 г. от Стефан Тодоров и тогава находчиво наречен “Щастие”.

Фабрика Щастие

Фабрика Щастие е дело на първия българин, поставил основите на таксиметровите услуги у нас. С помощта на този частен бизнес Стефан Тодоров финансира стартирането на производството на захарни изделия.

През 1947 г. фабриката вече е най-голямата в страната с най-богат продуктов асортимент, като в нея работят повече от 2 000 души, а годишното производство възлиза на 150 000 тона. Наред с други продукти, ръчно се правят луксозните бонбони Пияни вишни и Троен лешник, а през 1964 г. към потребителите потеглят вафли и бисквити.

Девет години по-късно от поточните линии на фабрика Щастие слиза и първият захарен бонбон. Нестле Швейцария купува производствените мощности през 1994 г.

Днес фабриката е един от трите най-големи центъра за производство на KitKat® на континента с 16 000 тона на годишна база, като 90% от готовата продукция е за експорт, а 10% се реализират на местния пазар. В нея работят 650 служители.

Инвестицията

Стартът на производството на втори международен бранд в шоколадова фабрика София се поставя с инвестиция от 19 млн. лева в машини от ново поколение.

Производственият процес, разположен на площ от над 4 000 кв. м, е оборудван с около 100 машини, чиито автоматизирани процеси гарантират чисто и ефективно производство от 2 300 000 консуматорски опаковки до края на 2021 г., предназначени за местния пазар и за експорт към 10 страни по света.

Новите работни места, които компанията открива във връзка с новото производство, са 70.

„Последната инвестиция за Smarties® от 19 000 000 лева и разкриването на 70 нови работни места в момент на световна криза, когато изчезват бизнеси и хора губят работата си, добива още по-голямо значение като съвкупно въздействие върху икономиката и пазара на труда,“ посочи изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов.

„Много добър знак за българската икономика е да има инвестиции като тази, които, освен че идват в труден момент за световната икономика, са инвестиции във високотехнологично производство, щадящо околната среда. Със своя отговорен подход компанията е пример за типа инвестиции, към които ние като държава се стремим”, заяви вицепремиерът по еврофондовете Атанас Пеканов.

Бонбони с мисия

Първата опаковка Smarties® е произведена в Англия през 1937 г. Захарното лакомство, което вече слиза от поточната линия и в българска фабрика, представлява дражета с млечен шоколад, покрити с хрупкава цветна обвивка.

Бонбоните се произвеждат от висококачествено какао, добито по всички етични стандарти, с намалено количество захар и изцяло естествени оцветители от натурални продукти. Осемте цвята на Smarties® се постигат изцяло естествено - с помощта на спирулина, шафран, малц, репичка, цвекло и куркума. За полирането им пък се използва пчелен восък.

Smarties® са първите шоколадови бонбони, предлагани в изцяло хартиена и 100% рециклируема опаковка, която е съобразена с точната дневна порция въглехидрати за дете. А мисията им е да провокират детското въобръжение с веселия си и игрив дизайн.