Скоро изкуственият интелект ще бъде част от дома на бъдещето

2727
Скоро изкуственият интелект ще бъде част от дома на бъдещето

Как Internet of Things (IoT) променя работата в производството, логистиката и ритейла, как иновациите определят успеха на една компания и кои са уредите на бъдещето. По тези въпроси разговаряме с г-н Жечко Кюркчиев, управител на "ТЕСИ".  
 
1. Г-н Кюркчиев, как иновациите променят стандартните уреди за дома и какъв ще бъде домът на бъдещето?

Домът на бъдещето за сега се подчинява на две основни тенденции – първата - по-малко енергия при по-голямо общо потребление и комфорт и втората – интелигентни онлайн или офлайн технологии за управление и контрол, а много скоро и изкуствен интелект. В тези насоки са и по-голяма част от иновациите в развитието на домакинските уреди.
 
Ние в ТЕСИ, бидейки производители на две от най-енергоемките категории в ежедневието ни – загряване на вода за битова употреба и локално електрическо отопление, ясно осъзнаваме, както предизвикателствата на днешния ден, така и отговорностите, които имаме към нашите клиенти и окръжаващата ни природна и микро среда. Затова насочваме всички наши усилия, всички наши маркетингови и R&D ресурси в търсене на нови интелигентни и конструктивно-технологични решения за производство на топла вода и съхранение на вече загрятата такава, както и ефективното й потребление.

2. По какъв начин, Internet of Things променя работата в производството, логистиката и ритейла чрез иновативни модели и практики?

Преди да отговоря на този въпрос искам да внеса уточнение – производствения процес при нас не може да се изолира от цялостния бизнес процес и за това отговора ми е свързан с това, как ние използваме IoT през целия път – от създаването до предлагането на пазара на един нов продукт.
 
След направеното уточнение - IoT е наименованието днес, утре – вероятно ще има друго наименование, характеризиращо тази технология, но най-общо казано, развитието, дори бих казал бума в еволюцията на свързаните с Интернет технологии и възможности за управление и контрол в реално време, както и в едно от следствията - лесното събиране и обработване на важна информация за потреблението и навиците на нашите клиенти, без да е нужно те да влагат допълнителни усилия в този аспект е това, което всеки ден обогатява нашите възможности да подобряваме логиката на управление и да можем всеки ден работим, за предоставим утре по-добър и по добре настроен за ежедневна употреба енергийно по-ефективен продукт, който от друга страна по базова характеристика е много енергоемък.

От страна на логистиката и ритейла – ражда се и израства един цял нов свят от потребители, които искат да тестват и усетят продукта, преди да са го поръчали дори и без да намират за нужно да посетят съответния магазин, а както всички знаем, скоро дроновете ще заместят пощальона …
 
3. Какви са предизвикателствата пред вас като компания, свързани с въвеждането на все повече иновации и с “прехвърлянето” на все повече права и задължения от човека към автоматизираното оборудване?

Според мен, правата и задълженията ще си останат чисто човешки ангажимент за всеки процес в ежедневието и аз считам, че това е едно от най-важните обстоятелства, които трябва да осъзнаваме за бъдещето ни – колкото и високи технологии да ползваме, колкото и добри машини да въвеждаме, хората са тези, които ще движат развитието им, в частност и на процесите в компанията.

Затова ние в ТЕСИ залагаме на възможността, да привличаме най-талантливите и любознателни хора, които имат енергията да създават впечатляващи продукти и амбицията да покоряват предизвикателни цели. 

Показателни за нашите успехи всъщност са не само пазарните позиции, които всяка година увеличаваме с двуцифрени ръстове в продажбите ни в повече от 50 държави в целия свят, но особено високо ценим и се радваме на респекта и уважението, което ни демонстрират и най-именитите и добре познати компании в бранша, които през миналата и тази година ни засвидетелстваха изключително внимание и готовност да разработваме съвместни проекти – което вече и правим.
 
4. С какво новият модел бойлер Modeco_Cloud надгражда предишния модел и с какво е по- различен?
 
Всеки нов бойлер – и този и тези от следващите поколения, винаги ще дава най-малко три по-добри ефекта за крайния потребител:

- Повече топла вода при относително по-малко вложена енергия.
- Намаляване на статичните загуби.
- Гъвкаво и оптимално управление, гарантиращо спестяване на енергия, която ако се използва не би допринесла за задоволяване на нуждите и подобряване на бита и комфорта на нашите потребители.
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg