Как ще изглежда офисът на бъдещето, според Милан Лакхани
Милан Лакхани е мениджър Бизнес Иновации в Konica Minolta.
Екипът на Profit.bg се обърна към него, за да разберем повече за последните иновации на компанията, както и какво ще представлява офисът, в който ще работим в бъдещето:
Разкажете ни за последните иновации, представени от Konica Minolta?
Konica Minolta проучва как да създаде базирани на факти бизнес услуги, които да отговорят на намаляването на производителността и ефективността на работното място. Нашите демонстрации на CeBIT бяха съсредоточени върху важността на данните, генерирани от нови сензорни устройства, създаващи поток от работни данни в реално време, които в последствие трябва да бъдат свързани с аналитични и когнитивни платформи.
Те правят работното ни място по-сигурно, по-адаптирано към групови или индивидуални нужди и помагат на организациите да генерират важни изводи, което спомага за управлението на работната среда.
Освен че показа решения, свързани с основния си бизнес, по време на CeBIT Konica Minolta представи и хипотетично преживяване чрез „Работно място на бъдещето“, като демонстрира как работните места могат да бъдат по-добре разбрани и по-приспособени да развиват дигиталната трансформация на работното място.
Примерите за скорошни иновации са:
Друг ключов крайъгълен камък в нашето иновационно пътуване беше обявяването на Workplace Hub, най-свързаната интелигентна платформа в света за работното място на бъдещето. Това е иновативно IT решение, което обединява технологиите на една организация чрез една централизирана платформа.
Продуктовата карта на платформата включва бъдеща интеграция с IoT, Artificial Intelligence, Intelligent Edge и Decision Support, които започват да играят все по-централна роля за утрешната бизнес среда. По този начин хората ще си сътрудничат по-добре и ще имат възможността по ефективен, лесен и умен начин да взимат решения, базирани на данни.
Какво ще бъде работното място на бъдещето?
Идва нов свят на разбиране на данните и умните услуги чрез предоставянето на дигитални услуги във физическите работни места. Последните ще стават все по-важни, а не обратното. Работните места са доста фиксирани – сгради, помещения, бюра, между които се случват всички тези нови (и стари) процеси.
Но тъй като работното място на бъдещето ще бъде съобразено с преживяванията на служителите, смятаме, че не е възможно да „се купи“ подобно „работно място“, а трябва да се изгради рамка, която включва създаването на правилните компоненти за хора, екипи и компании.
Тъй като релевантната информация е ключът към всичко, което правим, подходът на Konica Minolta е да създаде среда, позволяваща вземането на повече информирани решения за операциите на компанията, като същевременно хора и групи могат да взаимодействат по-ефективно. В Konica Minolta офисът на бъдещето е на път да свърже отново хора, устройства и пространства.
Кои са основните предизвикателства, пред които е изправена компанията в преследването на дигиталната си трансформация?
Според мен първото предизвикателство е да определим какво означава дигиталното за дадена компания, последвано от трансформация. Много често компаниите искат да се трансформират дигитално, но нямат одобрена от ръководството, ясно определена стратегия, съсредоточена върху краткосрочна, средносрочна и дългосрочна визия.
Много компании смятат, че иновациите извън основния им бизнес ще подкрепят тази дигитална трансформация чрез разбиране на силните страни на настоящото бизнес портфолио и по-важното, че клиентската им база и талант могат да доведат до успешни резултати. Поради това е важно да имат лидерска подкрепа, ясна визия и реалистична, изпълнима стратегия.
Дигиталната трансформация в Konica Minolta е на път да създаде дигитално преживяване, което е съсредоточено върху хора, компании и клиенти, подкрепено от технологиите.
Какъв ще бъде основният фокус на Konica Minolta в идните години?
В началото на 2014 г. Konica Minolta създаде пет центъра за бизнес иновации в света в подкрепа на развитието на нови решения и услуги в близост до пазара и в близко сътрудничество с клиентите. Центровете за бизнес иновации изследват напредничави технологии и разработват решения по поръчка за индивидуални проблеми на клиентите, като максимизират индивидуалната стойност на клиента.
Сред фокус областите са Дигиталното работно пространство, Дигиталното здравеопазване, Управлението на информация и Бизнес технологии. През септември 2015 г. Konica Minolta създаде развоен център в Бърно, Чехия, съсредоточен върху научните изследвания като трансформационен процес, за да развива продукти и услуги за умни системи и дигиталното работно място.
Днес, когато много от дейностите ни в инкубационен период съзряват и се превръщат в нов бизнес, който стига до пазара, ние сме на ръба на четвърта индустриална революция, тласкана от интернет на нещата, изкуствения интелект и роботиката. Но преди да помислим за индустриалната революция, нашата философия ни насърчава да се съсредоточим върху социалната революция, която създава социални ценности и прави обществото по-умно, а живота на хората по-обогатен.
Следователно това води до преследването на иновации, съсредоточени върху развиването на нови продукти и върху разрешаването на проблеми на клиентите свързани с дигиталната работна среда.
Основните целеви области ще бъдат свързани с по-нататъшното развиване на портфолиото ни в посока Workplace Hub, технологиите свързани със сензорни, оптични решения и решения за сигурност, IoT, добавена реалност и изкуствен интелект, Smart Data системи и Advanced User Interaction.