Toblerone премахва изображението на Матерхорн от опаковката си
Toblerone ще премахне изображението на планинския връх Матерхорн от опаковката си, когато част от производството на шоколада бъде преместено от Швейцария в Словакия.
Изображението на планината с височина 4478 м ще бъде заменено с по-генерична визия, съобщи американската фирма Mondelez, цитирана от BBC.
Причина за промяната са прилаганите от 2017 г. строги правила, според които националните символи не могат да се използват за популяризиране на продукти на млечна основа, които не са произведени изключително в Швейцария.
В изявление до BBC Mondelez съобщава, че премества част от производството извън страната, за да „отговори на повишеното търсене в световен мащаб“.
Компанията съобщава също, че новата опаковка на шоколада ще включва отличителен нов шрифт и лого, вдъхновени от архивите на Toblerone, както и подписа на основателя Тоблер.
Toblerone, направен от швейцарско мляко с мед и бадемова нуга, за първи път е пуснат в продажба през 1908 г. в Берн, столицата на Швейцария.
Едва през 1970 г. назъбеният силует на Матерхорн дебютира върху опаковката му. Преди това на нея е имало изображения на Бернската мечка и орел, според сайта на Toblerone.
Берн е "важна част от нашата история и ще продължи да бъде такава и в бъдеще", казват още от Mondelez.
През 2016 г. Toblerone предизвика спорове, като промени дизайна на шоколадовото блокче, за да отдалечи отличителните триъгълни парчета в опит да намали разходите, припомня BBC. След много критики компанията се върна към оригиналната форма две години по-късно.