Twitter обяви, че ще продаде дъщерното си дружество за реклами на мобилни устройства MoPub за сумата от 1.05 милиарда долара. Купувач е друга публична компания от Калифорния - AppLovin Corp, съобщава Ройтерс.

Причината за продажбата са усилията на социалната мрежа да се съсредоточи основно върху рекламите в собственото си приложение.

Миналата година MoPub генерира приходи от 188 милиона долара. Платформата позволява на компаниите да следят и управляват рекламите в своите мобилни приложения.

"Продажбата на MoPub ще ни позволи да се съсредоточим върху огромния потенциал, който имаме от гледна точка на рекламите в нашия собствен сайт и нашето мобилно приложение", обяснява главният финансов директор на Twitter Нед Сигъл.

Компанията иска да се концентрира върху основния си бизнес и планира развитието на нови продукти и функционалности в своята платформа. Целта ѝ е да удвои приходите си до 7.5 милиарда долара през 2023 година.

Продажбата на MoPub става факт няколко месеца след решението на Apple да обнови мобилната си операционна система. За разработчиците на мобилни приложения вече е по-трудно да следят поведението на потребителите, които притежават iPhone и iPad.

Изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси заяви, че продажбата на MoPub e част от стратегията на Twitter да се съсредоточи върху основния си бизнес и да осигури растежа си в дългосрочен план.

Twitter придоби MoPub през 2013 година за сумата от 350 милиона долара.

Купувачът на платформата AppLovin стана публична компания през април тази година. Компанията се занимава основно с игри за мобилни устройства, като в портфейла си има над 200 заглавия.

Акциите ѝ поскъпнаха с 9% в следборсовата търговия в сряда след обявяването на сделката, докато тези на Twitter добавиха 2% към стойността си.