В ново проучване на ResumeBuilder, проведено сред 1344 мениджъри, 74% от анкетираните казват, че с представителите на Z се работи по-трудно в сравнение с останалите поколения.

Попитани за опита им в работата със Z (родените в периода 1996 – 2009 г.), тези около 1000 затрудняващи се бизнес лидери споделят следното:

Половината от тях намират поколението Z за капризно и са категорични, че трудното сработване с него се наблюдава „през повечето или през цялото време“.

По-голяма част от мениджърите предпочитат да работят с Y (родените в периода 1980-1995 г.).

65% казват, че по-често се налага да уволняват представители на Z, отколкото хора от другите поколения.

Около 12% казват, че се е наложило да уволнят млад служител още през първата му работна седмица.

Това, че се обиждат твърде лесно, е основна причина Z да бъдат уволнявани.

Мениджърите също така смятат, че Z не са толкова трудолюбиви, мотивирани или издръжливи като другите поколения.

Вярно ли е, че работещите от вкъщи млади хора вредят на производителността?Твърде лесно е да се предположи, че работещите дистанционно са „безделници“.

Въпреки че разликите между поколенията на работното място отдавна са на спорен кръстопът, главният кариерен съветник на ResumeBuilder Стейси Халър споделя, че пандемията допълнително е изострила предизвикателствата в области като комуникация и стил на работа. „В резултат на Covid-19 и дистанционното образование е възможно представителите на поколението Z да не са изградили основата от необходими качества, които да им осигурят предимство пред по-старите поколения на стартови позиции.

Известно е, че при дистанционната работа и образование комуникационните умения не се развиват толкова успешно и хората са склонни да работят по-независимо. HR мениджърите трябва да са наясно с това, когато интервюират кандидати за работа от поколението Z. Те вероятно ще имат нужда от по-сериозно обучение, когато става дума за професионални умения“, допълва Стейси Халър.


„Трупаха ни като Pokemon карти“: Хората, които бяха наети да не правят нищоНа фона на съкращенията, бивши работници от технологичните компании разказват за работата, която са нямали

Мениджърите посочват различни причини за незаинтересоваността си да работят с поколението Z, вариращи от липса им на усилия и производителност до лесната им обидчивост. В свое изявление, Адам Гарфийлд, маркетинг директор в Hairbro, изразява мнение, че служителите Z могат да бъдат „много иновативни и адаптивни“ и „да не се страхуват да предизвикат статуквото, внасяйки нови идеи на масата“, но в същото време да имат проблеми с ефективната комуникация.

„Въпреки големият им опит в използването на инструменти за цифрова комуникация, при тях липсват някои от междуличностните умения, необходими за взаимодействие лице в лице“. Поколението Z би могло да се възползва от развитието на комуникационните си умения, за да изгради по-силни взаимоотношения с колеги и клиенти“, казва Гарфийлд.