Германската модна компания за електронна търговия Zalando обяви, че в дългосрочен план си е поставила за цел да контролира над 10% от оценявания на 450 млрд. евро европейски моден пазар, след като пандемията от коронавирус засили сериозно ръста на компанията през 2020 г.

Компанията си е поставила за цел брутният обем на стоките й (GMV) да надхвърля 30 млрд. евро годишно до 2025 г., след като вчера обяви, че прогнозите й приходи за 2021 г. са доста над пазарните очаквания, информира Ройтерс.

Основаната през 2008 г. в Берлин Zalando се превърна в най-големия моден онлайн търговец на облекло в Европа, продавайки дрехи, аксесоари и козметика на 15 пазара.

Акциите на компанията, които поевтиняват с 5% тази година, вследствие на очакванията за вдигането на ограниченията около коронавируса и решението на шведската инвестиционна компания Kinnevik да разпредели дела си, отчитат ръст в цената от над 4% на борсата във Франкфурт.

От Zalando очакват GMV, или общият обем на продажбите през сайта, да нарасне с 27%-32%, до между 13.6 млрд. и 14.1 млрд. евро през 2021 г., което е над средните очаквания на анализаторите за 25% ръст.

Съдбата на официалното мъжко облекло виси на конец заради пандемиятаСеизмична промяна в поведението на потребителите по време на пандемията влияе сериозно на веригата на доставки при костюмите и официалното облекло, хвърляйки в смут сектора на всеки континент

GMV отчитат увеличение от около 50% през първото тримесечие, отбелязвайки “изключително силно начало на година ”, обявиха от Zalando.

След като един от тримата главни изпълнителни директори Рубин Ритер обяви през декември, че планира да напусне, от Zalando обявиха, че основателите Робер Генц и Давид Шнайдер ще продължат да ръководят компанията.

След като компанията беше разкритикувана за това, че висшето й ръководство е съставено изцяло от мъже, от Zalando обявиха, че са назначили Астрд Анрдт на поста главен директор Човешки ресурси.