Най-популярните модни марки по света и у нас
Увлекателна световна карта разкрива модните марки, които са най-популярни в различните страни по света, като Louis Vuitton е явният фаворит на населението на земята.
На картата, генерирана с помощта на данни за търсене от Google в продължение на 12 месеца, имената на държавите са допълнени от най-търсения моден етикет от техните жители.
Френската марка Louis Vuitton е начело в 47 държави, включително Великобритания и Австралия, докато Gucci е на второ място, заемайки първата позиция в 13 страни, включително Италия.
Chanel е трета - това е най-търсената марка в 12 държави, включително Пакистан и Тайланд.
Най-популярните модни марки по света:
1. Louis Vuitton - 47 (страните, в които това е най-търсената марка)
2. Gucci - 13
3. Chanel - 12
4. Calvin Klein - 11
5. Rolex - 9
6. Coach - 4
7. Tory Burch - 3
8 = Loewe - 2
8 = Valentino - 2
8 = Fendi - 2
Картата е изготвена от сайта за финансови съвети money.co.uk, като се базира на данни за най-търсената модна марка в Google във всяка държава през последната година.
Най-високо класираната Louis Vuitton „се разглежда като знак за успех на богатите и известните от десетилетия“, посочва сайтът.
Известни личности - от Одри Хепбърн до Били Айлиш, са обличали дрехи на марката през годините, като наскоро нейни посланици бяха Софи Търнър, Леа Сейду и Танди Нютън.
На четвърто място е Calvin Klein - най-търсена марка в 11 държави, включително Русия, докато пета е Rolex - най-популярна в страни, като Израел, Камбоджа и Кения.
Coach - емблема на луксозните кожени изделия, основана в Манхатън през 40-те години, е шеста и водеща в четири страни, включително Саудитска Арабия и Южна Корея, докато колегата й от Ню Йорк - Tory Burch, е седма и най-търсената марка в три страни, включително Ямайка.
Съвместно осми и водещ в две страни е Loewe - най-търсеният лейбъл в САЩ, следван от Valentino и Fendi.
В Европа Louis Vuitton е категоричен фаворит - въпреки че гърците предпочитат Gucci, Valentino е на първо място в Хърватия, а Balenciaga е най-търсената марка в Полша.
Според картата на money.co.uk любимата марка на българите е Louis Vuitton, румънците са фенове на Valentino, а турците на Rolex.
Премествайки се в Северна и Централна Америка, канадците търсят най-много Loewe, мексиканците не могат да се наситят на Gucci, а най-високо оценената марка на Санта Лусия е Ray-Ban.
Що се отнася до региона Океания, Louis Vuitton отново е най-популярна - с изключение на Нова Зеландия, където това е Gucci.
Модните марки, които оглавяват търсенията в Южна Америка, са Fila (Аржентина), Coach (Бразилия), Gucci (Колумбия) и Calvin Klein (Чили).
А в Азия и Близкия изток Louis Vuitton оглавява модните класации в Катар, Обединените арабски емирства и Оман.
Chanel е номер едно в Бали, Виетнам и Индонезия, докато Индия е единствената страна, която Prada е най-популярната модна къща.