Преди няколко седмици бях на конференция на Facebook. Това, което споделиха там, е познато на малцина в България. Обявиха, че съвременният потребител на мобилен телефон осъществява средно по около 2615 интеракции. Това е нещо, което не можем да отречем.

Нещо, което се случва и което говори за това, че в наши дни по-често може да се достига до хората, това заяви Георги Малчев, управляващ съдружник в Xplora.bg, по време на 9-ото издание на форума Шумът на парите.

Вниманието на човека при работа със смартфон е 79% по-високо, отколкото, когато гледа телевизия, съобщават още от Facebook.

Това означава, че трябва да се обърне внимание на мобайл технологиите, смята Малчев и поясни, че Facebook, виждайки как се случват нещата, работят много с т.нар. Facebook маркетинг партнер, за да започнат да дават решения за настройване на рекламата на база изкуствен интелект.

Като пример управляващият съдружник в Xplora.bg посочи случай, в който се знае, че след 3 часа ще вали, в определения час хората, които се намират на мястото, където ще
вали, получават реклама по темата.

Малчев сподели още един полезен пример. Преди година компания, която се занимава с реклама, базирана на изкуствен интелект (ИИ), направи кейс стъди с италианска марка за бельо. Това кейс стъди стана много популярно в маркетинг индустрията.

Впоследствие марката уволнява рекламна агенция, с която е работила досега, насочвайки се към решенията, които дава ИИ. Резултатите били окуражаващи. Компанията започнала да има по-висока възвръщаемост, 2000% повече били продажбите през Facebook.

Какво се е случило?

Изкуственият интелект е казал на италианската компания, че хората обичат да гледат по-кратки видеа. Това превръща вложените от рекламната агенция пари за създаването на дълги видеа в напълно безполезно усилие.

Освен това хората харесвали повече снимките с тела.

На марката за бельо й отнема цяла година и немалко инвестиции, за да промени начина на представяне на артикулите, казва Малчев и допълва, че от значение, разбира се, е и съдържанието. Така например италианската компания е обособила серия за бременни и др.

Експертът от Xplora е категоричен, че това, което виждаме, че работи в компаниите в сектора ни, ще работи и занапред.

Изкуственият интелект се развива много и това, което трябва да направите, е да започнете да го захранвате и да го обучавате, съветва той.

Малчев апелира да се тества често. Не е необходимо Facebook да ви казва дали това, което правите, работи. Сами може да прецените. Тествайте за себе си, така ще обучите ИИ как да работи с различни платформи и кое върши работа за вас.

Георги Малчев коментира с няколко думи скандала с Кеймбридж Аналитика.

От всичките неща, които са знаели, те са избрали само 32 аудитории, защото те са били оценени като най-вероятни да сработят, каза експертът.

Съветът ми е добре да познавате аудиториите си. Засилвайте тази част от тях, която ви върши работа, допълва той.

Малчев е на мнение, че хората нямат нищо против да се знае достатъчно за тях, стига да не им се показва, че знаете твърде много. Плашещото, според него, е, че много хора не гледат каква информация, къде и кога оставят.

В тази връзка експертът посъветва бизнеса, когато позиционира посланията си, да обръща внимание на информацията, която използва. В наши дни има много данни, но част от тях е нерелевантна.

Управляващият съдруждник в Xplora.bg заяви още, че поколението Милениум цени емоциите и че в наши дни мнозина от нас са повече от щастливи, когато някои процеси се автоматизират.

Аз, например, нямам идея кога са рожденните дни на моите познати. Благодарен съм на Facebook ще ми дава тази информация, каза Георги Милчев. Той е убеден, че съвременният човек държи на интеракцията с реални хора. Тя носи стойност, която е ключова.

Това, което ни плаши днес, е, когато Target, еBag или Viber знаят много за нас, а ние не знаем защо. Тогава осъзнаваш, че не можеш да се откачиш, смята Милчев.

По думите му хората са изтъкани от навици – колко пъти използват телефона си, колко пъти дневно чатят с някого, какво казват на любимия човек до себе си.

Всяко нещо, което е навик, който позволява да се съсредоточим върху смислената част на живота, ще остане human-to-human. Обзалагам се на това, каза още експертът.

Той посочи и кое не подлежи на artificial intelligence. В момента, в който има някаква промяна в живота ни, това е тотално неразбираемо за ИИ. Всъщност той създава модели, но не може да направи нищо повече. Може да ви подскаже модел, но решението си остава на човека.

Голямата битка в момента е за интерфейсите, казва Милчев.

По данни на Facebook съвременният потребител използва 8 медии. Това насочва битката към интерфейса, през който хората взаимодействат.

По отношение на въвеждането на GDPR, Малчев заяви, че следващите 2-3 месеца ще са от голяма полза за компаниите, които искат да подобрят дигиталния си маркетинг.

Сега много компании имат възможност да оценят къде са ценните интеракции. Хората остават силен сигнал за бизнеса, а има бизнеси, които не знаят кои са ключовите им потребители, смята експертът. Той очаква 25% от сесиите по сайта да станат неясни – кой ги прави и защо.

Това ще ни позволи да подобрим комуникацията. В момента разходът за достигане до тези хора и фокусът ще са голямата разлика. Ако се ориентираме, можем да насочим хората натам, където искаме, допълни Георги Малчев, управляващ съдружник в Xplora.bg.

Повече информация за Шумът на парите можете да намерите на сайта на събитието или във Фейсбук.

Спонсори на конференцията Шумът на парите през 2018 г. са Първа Инвестиционна банка, CSOFT, Philip Morris, SIRMA Group, Градус, ALCOMET, TBI BANK, Admiral Markets, Qatar Airways, Garitage park, Arco Real Estate, Opel, Residential Park Lozen, Aмерикански университет в България, Юг Маркет и Юг Маркет Фонд Мениджмънт, Пощенска Банка, International Hotel Casino & Tower Suites, Amundi asset management, Сосиете Женерал Експресбанк, Mining.bg и Hotel Rila Borovets.

Организационен партньор на събитието е агенцията за връзки с обществеността United Partners.

Медийни партньори на събитието са Novini.bg, Economic.bg, Kaldata.com, Offnews.com, Imot.bg, ФАКТИ, Businessmap.bg, в. Труд и сп. Икономика.