Първото в света четириместно летящо такси може да превози първите си пътници само след пет години.

AM NEXT на словашката компания AeroMobil - вторият модел на машината, която е наполовина суперавтомобил наполовина лек самолет, е планиран за пускане на пазара през 2027 г.

Той ще е в състояние да превключва между режимите за по-малко от три минути, съобщава Daily Mail.

Компанията се надява, че нейната услуга за въздушно пътуване ще спести „значително“ време на пътниците, що се касае за разстояния от 160 до 800 км между големите градове. Пътуващите ще могат да се насладят на „удобство и комфорт, докато работят, почиват, играят или просто се любуват на гледката“, посочват от AeroMobil.

Все още обаче не са ясни подробности относно цената на летящото такси или сумите, с които ще бъдат таксувани пътниците.

AM NEXT е продължение на летящия автомобил 4.0 на AeroMobil, който беше представен за първи път на Международното авиоизложение в Париж през юни 2017 г.

Той е проектиран като двуместно луксозно лично превозно средство, което може да лети с максимална скорост от 360 км/ч. На пътя пък ще се движи с максимум 160 км/ч. Освен огромната цена – между 1.2 милиона и 1.5 милиона евро, собствениците се нуждаят и от лиценз за пилот, за да го използват във въздуха.

За сравнение, AeroMobil все още не е разкрил спецификациите наAM NEXT.

„Развълнувани сме да обявим втория революционен модел на летящия автомобил на AeroMobil. След AM4.0, първият сериен летящ автомобил в света - AM NEXT, ще наруши и демократизира регионалния пазар на пътувания. Той ще осигури по-добро и в много случаи недостъпно по-рано решение за пътувания в обхвата от 160 до 800 км", казва Патрик Хесел, главен изпълнителен директор на AeroMobil.

От компанията посочват, че общият пазар на превози се оценява на около 70 млрд. долара годишно само в Северна Америка. Със своите летящи автомобили AeroMobil има за цел да направи личния транспорт по-ефективен, като предлага избор - на пътя или в небето, завинаги слагайки край на задръстванията.

Boeing инвестира още 450 млн. долара в стартъп за въздушни такситаСред съоснователите на компанията е и съоснователят на Google Лари Пейдж

Нейната технология за летящи автомобили използва съществуваща инфраструктура (над 10 000 писти за кацане в САЩ), отговаря на съществуващите регулации в областта на автомобилостроенето и авиацията и има значително по-голям обхват от eVTOL (електрическо превозно средство с вертикално излитане и кацане).

Превозните средства са резултат от повече от 10 години изследвания и разработки от екип инженери и дизайнери на производителите на луксозни и суперавтомобили BMW, Aston Martin, McLaren, Mercedes Benz и Ferrari. В тях се включват и лидери в аерокосмическата индустрия, сред които Lockheed Martin, Rolls Royce, Airbus и Diamond Aircraft.