Гърция губи 2.5 млрд. евро от фалита на Thomas Cook

495
Гърция губи 2.5 млрд. евро от фалита на Thomas Cook

© Pixabay

Гръцката икономика ще загуби около 2.5 милиарда евро заради фалита на британския туроператор Thomas Cook. Това прави около 1.4 % от Брутния вътрешен продукт на страната, показва проучване на гръцката хотелиерска камара (ГХК).

Проучване, проведено сред хотелиерите от Института за туризъм и прогнози (ITEP), показа, че най-старият туроператор в историята е поел около 190 милиона евро задължения и загуби. Ако се включат и други форми на настаняване, тази цифра се покачва до 221 милиона евро.

Като се вземат предвид пристиганията по линия на други туроператори, които са използвали самолет на Thomas Cook, общите задължения и загуби в областта на настаняване възлизат на 315 милиона евро, сочи проучването.

Друг фактор при формиране на загуби в размер на 516 млн. евро е за хотелиерския сектор през следващата година; загубите за по-широкия сектор за настаняване се оценяват на 929 млн. евро.

Използвайки туристическия коефициент – т.е. умножаването на прекия удар върху хотелите по 2.5, за да се оцени влиянието върху цялата икономика – се стига до общи прогнозни загуби в размер на 2.5 млрд. евро до 2020 г., показва проучването на ITEP, цитирано от „Катимерини“и БГНЕС.

Хотелите с по-ниски категории могат да пострадат много сериозно от фалита на Thomas Cook: От 9917 хотела в страната, 1193 са си сътрудничили с компанията тази година – тоест 12% от хотелите в Гърция. Почти половината от тези (48%) са в категориите с една, две и три звезди.

Президентът на камарата Александрос Василикос коментира, че организацията вече проучва набор от мерки за подпомагане на заетостта, паричния поток на засегнатите и устойчивостта на хотелите.

Той също така подчерта необходимостта от широк съюз, включващ правителството, Гръцката национална организация по туризъм, регионалните и местните власти, както и туристическите субекти и предприятия с оглед на риска реалната икономика да загуби 2.5 милиарда евро до 2020 г.

Според Василикос са необходими усилия за рекламиране на страната като туристическа дестинация и осигуряване на допълнителни взаимодействия и сътрудничество.

“Удължаването на туристическия сезон и привличането на туристи с високи доходи са цели, които са станали особено належащи за икономиката на туризма и страната като цяло”, допълва Василикос.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg