Испанският футболен гранд Атлетико Мадрид поглежда към света на криптовалутите.

В партньорство с блокчейн компанията Chiliz, клубът ще изгради платформа на име Fan Tokens, която ще дава специален достъп на феновете на отбора до разнообразни артикули, информация и изживявания, предава CoinDesk.

Атлетико Мадрид, който завърши на четвърто място в Европа в подреждането по клубни коефициенти на UEFA за 2019 г., ще се присъедини към други отбори, като Ювентус и Уест Хям, които използват платформата за фенове Socios.com.

“Fan Token-ът на Атлетико Мадрид ще бъде на цена от 2 евро и ще се предлага ексклузивно чрез Socios.com през есента на 2019 г. за сезон 19/20. Fan Token-ите могат да се преследват и безплатно чрез приложението на база обогатена реалност (AR) и функция за геолокация Token Hunt”, посочват създателите на проекта.

„Притежателите на Fan Token-а на Атлетико Мадрид ще се наслаждават на ексклузивни права на платфромата, включително достъп до уникално и ексклузивно изживяване, промоции, томболи и анкети“, добавят от клуба.

Най-високоплатените тинейджъри във футболаТоп 10 на най-високоплатените тинейджъри във футбола.

Феновете ще могат да купуват артикули чрез криптовалутата и да да обменят токените помежду си с помощта на приложението.

Атлетико Мадрид е един от много клубове, които погледнаха към блокчейн технологията през последните две години.

Топ френският отбор Пари Сен Жермен пусна собствена виртуална валута чрез Socios през 2018 г., като платформата планира да добави още клубове в портфолиото си.