Продажбите на нови коли в Европа през януари бяха ударени от забавянето на растежа на световната икономика, по-високите автомобилни данъци в някои страни от ЕС и несигурността, създадена от напускането на Великобритания.

Това посочват от Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA), цитирани от Reuters.

През януари регистрацията на нови коли намалява със 7.4%, до 1.135 млн. превозни средства, в Европейския съюз, Великобритания и страните от Европейската асоциация за свободна търговия, сочат данните на ACEA.

Продажбите намаляват с 13.4% във Франция, 7.3% в Германия и 7.6% в Испания.

В Швеция покачване на данъка за автомобили, влязъл в сила от 2020 г., натисна продажбите на нови коли надолу с 18% през януари.

Това е най-големият спад от всички страни в ЕС, след като през декември страната изпъкна с ръст в продажбите от цели 109%.

Продажбите на Volkswagen намаляват с 0.4% през януари, докато тези на Renault и PSA Group се свиват съответно с 16.3% и 12.9%.

Колите, чиито премиери се очакват най-нетърпеливо през 2020 г. Премиерата на новото поколение Renault Logan може смело да се назове една от най-вълнуващите

BMW е сред малкото производители, които отчитат ръст в продажбите в Европа през миналия месец, постигайки повишение от 5.2%.

В същото време търсенето на коли на Daimler - основния конкурент на BMW, намалява с 0.4%.

Спадът идва на фона на вирусната епидемия в Китай – най-големия автомобилен пазар в света, както предвиждаха анализатори.