Застраховката "Гражданска отговорност" да се заплаща на принципа "Плащай както караш".

Проектът, предложен за обществено обсъждане, предвижда размерът на застрахователната премия да се обвърже с предявените претенции и да отразява цялата история на причинените щети при използване на дадено превозно средство, независимо от застрахователя, при който водачът е бил застрахован (система "бонус-малус"), съобщава Nova tv.

Според Владимир Савов, зам.-председател на Комисията по финансов надзор, системи, базирани на поведението на водачите, в света няма.

"Предлагаме застрахователите въз основа на удостовернията за наказателни събития, да имат право да коригират застрахователната премия по "Гражданска отговорност".

Има ли българинът застрахователна култура?У нас проникването на застраховането е 2% от БВП при средни за Европа 4-4,5%

Вместо единната система, фокусирана върху поведението на водачите, да се стъпи върху щетите на колите в исторически план и тази информация да се използва в ценовата политика на застрахователите", коментира той в интервю за Nova news.

По думите му това ще доведе до прецизиране на цената.

"Може би застрахователите ще предлагат по-ниски цени на водачите, които не са причинили щети.

Не може да има таван на премиите на "Гражданска отговорност", нито под.

КАТ издаде 1 милион фиша за превишена скорост за 9 месецаЗа същия период на миналата година издадените фишове за превишена скорост са 699 954 - разлика от точно 252 296 фиша

Няма как да се регулира цената, защото трябва да има конкуренция. Премиите трябва да покриват причинените щети. Застрахователите ще бъдат задължени да завеждат щетите в реално време, така че като отидете при друга фирма, тя също да има достъп до историята на нарушителите през последната година.

КФН ще следи на пазарното поведение на застрахователите и ще санкционира нелоялните практики", допълни Савов.