Amazon - компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос, навърши 25 години.

Тя промени сериозно онлайн пазаруването, правейки го бързо и надеждно.

Бизнесът на Безос поведе една нова ера в IT предприемачеството, разработвайки облачни услуги през 2006 г., печелейки година преднина преди конкурентите си. В наши дни Amazon е една от най-доминантните компании в дигиталния свят на търговията.

Корпорацията функционира и като компания за доставки, рекламна агенция, продуцент на телевизионни предавания, търговец на хранителни стоки, като списъкът продължава.

Освен всичко друго, Джеф Безос е известен с намеренията си да покори космоса със своята компания Blue Origin.

Историята на Amazon съдържа всяко едно от тези неща, че и много повече, пише CNN.

1. Amazon прослушва това, което казвате на Alexa

С развитието на умните технологии, потребителите започнаха да си задават въпроса какво стои зад тези иновации и дали техните устройства действително ги шпионират у дома.

Amazon беше изправен пред голям скандал през април тази година, след като се разбра, че има хиляди служители, които се занимават конкретно с преслушване на разговорите на потребителите с гласовия асистент Alexa.

Антонио Пети, бивш служител, работил за подобряване на технологията зад Alexa, коментира, че компании, като Amazon, трябва да са по-прозрачни за начина, по който използват гласовете на потребителите – практика, която е необходима за подобряване на продуктите.

"Amazon слуша това, което казвате на Alexa, но не по някакъв застрашаващ начин, доколкото знам“, казва Пети. По думите му, всичко, което прави компанията, е свързано с подобряване на качеството.

„Но хората трябва да знаят за това. Мисля, че това е нещо, което определено не се рекламира и не смятам, че компаниите трябва да избягват това“, добавя той.

От Amazon посочват, че компанията не „слуша“ никого.

Тони Рийд, ръководител за Alexa в Amzon, посочва, че компанията е назначила „малка група“ служители, които слушат „много, много малки части“ от разговорите на потребителите с Alexa.

Целта на начинането е да се подобри способността на машината да разбира човешка реч в името на по-адекватни отговори, като прослушваните записи нямат връзка с останалата потребителска информация.

"Това е стандартна практика при машинното обучение. Моделите трябва да се тренират чрез масив от данни“, казва Рийд.

2. Amazon защитава нулевата си данъчна ставка

Amazon е критикуван постоянно за това, че не е платил никакъв федерален данък върху печалбата си през 2017 и 2018 г., въпреки че е една от най-скъпите компании в света и отчита милиарди долари печалба през тези години.

Amazon коментира, че тази ситуация е съвсем нормална.

"Ще платим данъците, които се изисква да платим“, казва Джеф Уак, ръководител на глобалния потребителски бизнес на компанията. „Ако не плащаме данъци в САЩ, това е така, защото законът повелява да не плащаме данъци“, добавя той.

Компанията припомня, че инвестира сериозни суми в инфраструктура, особено в своите складови центрове, като данъчните облекчения подпомагат именно тази дейност.

3. Бизнес модел в търговията

Amazon се бори с твърдения за евентуално нарушаване на конкуренцията. Една от причините е, че компанията позволява на трети страни да използват нейната платформа, за да продават стоката си, но въпреки това, тя има собствени брандове, които не използват името Amazon.

От 2007 г. Amazon създаде стотици частни брандове, като храната за кучета Wag и бранда за дрехи Crafted Collar.

В последно време модните линии на Amazon започнаха да реализират продажби, тъй като компанията нае инфлуенсъри в интернет да ги рекламират.

Защо най-богатият човек в света се нуждае от най-богатия индиец?Общото богатство на Безос и Амбани надхвърля сумата от 150 млрд. долара

В някои случаи продуктите от брандовете на Amazon са доста евтини и подбиват цените на конкурецията. Компанията обаче не приоритизира собствените си стоки в търсачката, тъй като тя е създадена, за да показва най-популярните продукти.

4. Ставa ли Amazon банка?

Някои анализатори смятат, че Amazon се позиционира в банковия сектор, точно както направи и в редица други индустрии.

Действията на компанията през последните години действително дават повод за подобни размисли. Amazon си партнира с банката JPMorgan Chase за пускането на кредитна карта за абонатите на Amazon Prime през 2017 г.

Компанията обмисля създаването на разплащателни сметки в партньорство с големи банки, както и възможността да позволи на потребителите да изпращат пари чрез Alexa.

Големите играчи във финансовата индустрия поглеждат към перспективата технологичните играчи да навлязат сериозно в този сектор.

"Силициевата долина харчи 20 млрд. долара, 30 млрд. долара, 40 млрд. долара на година, за да навлезе в този бизнес и ние трябва да очакваме това да се случи“, казва шефът на LPMorgan Джейми Даймън.

Преди две години Даймън създаде екип, който да изследва този процес.

„Ако ние бяхме тях, а те бяха нас, какво щяхте да направите? Какво могат да направят те, за да се конкурират? Как можем да сме партньори?“, пита банкерът.