Компанията за краткосрочно настаняване Airbnb официално започва да предоставя данни за потребителите, използващи услугата в Китай, на местното правителство.

Данните, които ще се предоставят на китайските власти, включват детайли от паспортите на потребителите и датите, на които са нощували в страната.

Данните на домакините, които предлагат имотите си чрез платформата, също ще бъдат предоставяни на правителството.

Така Airbnb се превърна в поредната западна компания, която се съобрази с китайската регулация, адължаваща чуждестранните бизнеси да съхраняват данни за местните потребители. Това се случва на сървъри, намиращи се на китайска територия, така че властите да имат достъп до тях.

Airbnb China има около 140 хил. имота, отбелязани в платформата.

Хотелите в Китай също имат задължението да споделят данните на своите гости с правителството и местната полиция.

На теория се предполага, че туристите, използващи услугите на Airbnb, също имат задължението да се регистрират в местното полицейско управление в срок от 24 часа след пристигането си.

Airbnb посочват, че не правят нищо повече от това да спазват правилата на китайската индустрия за настаняване.

„Информацията, която събираме е сходна с тази, която хотелите в Китай събират от десетилетия“, коментира говорител на Airbnb пред BBC.

За разлика от повечето други страни, преди потребителите да потвърдят резервацията чрез Airbnb China, те трябва да предоставят паспортната си информация.

Airbnb посочват, че така или иначе са събирали тази информация и са били готови да я споделят с властите, когато е необходимо.

Според новите промени обаче, това ще става веднага след като резервацията бива направена.

Информация за нови домакини, качили имот на сайта, ще бъде предоставяна на властите веднага след като въпросният домакин започне да приема резервации, казват от Airbnb.

За целта компанията вече е пратила писма до китайските домакини, в които ги уведомява, че данните им ще бъдат предоставяни на китайското правителство.

Ако домакините не се чувстват комфортно от новите правила, са свободни да изтрият имота си от платформата.

Китайският пазар е може би най-апетитната хапка в света, тъй като доходите на населението започнаха да нарастват, а пазарът е все още неразработен.

По този повод Airbnb, както всички останали западни компании, се фокусира върху растежа си в Азия и конкретно в Китай.

Airbnb China бе стартиран през 2016 година.

От компанията уточняват, че китайското правителство ще има достъп до информацията само на домакини и потребители в рамките на Китай.

Airbnb China има сериозен конкурент в страната в лицето на най-големия китайски играч на този пазар – Tujia.com. Местната компания има над 400 хил. листнати имоти на платформата си.

В опит да привлече повече клиенти, Airbnb промени името си в Китай на Aibiying, което най-общо казано означава „приветстваме с любов“.

Airbnb си поставя за цел да има 1 млрд. потребители по света до 2028 година.

Компанията е един от най-скъпите стартъпи от Силициевата долина, като оценката й достига 30 млрд. долара.