За добро или за лошо, имаме сценарии, които да следваме през целия живот. Един от тях е да намерим партньор, да се установим, да имаме деца.

Според скорошно проучване обаче, фокусирано върху първите две десетилетия на 21 век, все повече мъже в САЩ не се интересуват от последната част - бащинството.

Робърт Бозик, директор на Центъра за изследване на населението в Хюстън, анализира данни от три източника: Националното проучване на семейния растеж, проучването „Наблюдение на бъдещето“ и т.нар. изследване „Преход към зряла възраст“, пише Fast Company.

Първият източник съдържа данни за над 18 хил. мъже, които отговарят на въпроси за това дали искат или не да имат деца в бъдеще. Втората анкета пита над 20 хил. абитуриенти колко деца искат и каква е вероятността да искат деца. Третото изследване събира данни за над 1600 млади мъже на възраст от 18 до 28 години, включително данни за това доколко семейните отпуски (и по-конкретно тези, свързани с грижа за дете) имат значение за тях.

Бозик установява, че през последните две десетилетия броят на бездетните мъже, които не искат деца, се е удвоил.

Междувременно броят на мъжете, които казват, че е важно да имат родителски отпуск, е намалял в периода между 2005 г. и 2015 г.

Финландия изравнява отпуска по майчинство и бащинствоНовото правителство на Финландия обяви планове да предостави на всички родители равно количество отпуск за отглеждане на дете в опит да накара бащите да прекарват повече време с децата си

Pew Research съобщи през ноември 2021 г., че коефициентите на плодовитост (средния брой деца, които би родила една жена през целия си фертилен период) са били рекордно ниски преди началото на пандемията от COVID-19, въпреки че са се повишили леко оттогава.

Проучването на Бозик предполага, че проблемът може да не се подобри скоро. „Ако с течение на времето все по-малко мъже имат интерес към бащинството, кумулативният ефект от това нарастващо безразличие може допълнително да потисне нивата на раждаемост в САЩ“

Цялото проучването е публикувано в Journal of Marriage and Family.