Консумацията на бира и трупането на мускулна маса обикновено не вървят много добре заедно. Така поне смятат повечето фитнес експерти.

Една малка германска компания обаче е на път да разбие този мит със своята протеинова безалкохолна бира, която може успешно да се използва като добавка към силовите упражнения в залата, пише Business Insider.

Създателите на JoyBräu Тристан Брюмер и Ерик Димтер осъществяват своя проект след хрумване, което им дошло по време на престоя им в Югоизточна Азия, където са изпратени в командировка от предишния им работодател.

“След работа ходехме на тренировка във фитнеса, а след това отивахме в близкия бар. Една вечер, както си седяхме с бира в едната ръка и с протеинов шейк в другата, ни хрумна, че трябва да има начин да се съчетае вкусът на бирата с полезните свойства на протеините. Честно казано, шейковете никак не бяха вкусни”, спомня си Брюмер.

Така през 2015 г. на бял свят се появява JoyBräu – бирата за спортисти.

Тя е безалкохолна и, за разлика от останалите бири, подпомага мускулния растеж. Една бутилка от 330 милилитра съдържа 21 грама протеин, от които 10 грама са аминокиселини. В съставките на пивото има Л-карнитин и бета аланин, които подпомагат изгарянето на излишните мазнини.

Ерик Димтер обяснява, че бирата е подходяща дори за хора, които спазват диета за отслабване.

Цената на JoyBräu е малко по-висока от тази на конвенционалната бира (около 3.50 долара за 330 милилитра) и се доближава до тази на протеиновите шейкове.

Напитката е с плодов вкус и леко нагарча. Подходяща е за освежаване през лятото, но като цяло усещането при консумация е доста по-различно от това на обикновената бира.

Създателите ѝ обаче са наясно с това.

“Създадохме нашия продукт с основен фокус върху консумацията през лятото. Това е напитка, която е подходяща за освежаване след тренировка”, казва Тристан Брюмер.

Австралиец плати 100 000 долара за халба бира в британски хотелМислите, че бирата във вашия град е скъпа? Помислете отново, казва австралийски спортен журналист, който по погрешка плати близо 100 000 долара за халба бира в английски хотел

От идеята до осъществяването ѝ минава известно време. Брюмер, който по това време експериментира с домашно производство на бира, си спомня, че първите дегустации се провеждали в собственото му мазе.

“Първо се опитахме да смесим малко протеинов шейк с дрождите, което, както можете да се досетите, не беше много добра идея. Крайният резултат беше отвратителен на вкус и не можеше да се пие. Тогава осъзнахме, че няма да можем да се справим без чужда помощ”, разказва той.

Тогава те се свързват с няколко пивоварни, предлагайки им партньорство за осъществяване на идеята. Двамата предприемачи са много ентусиазирани за бъдещето на своя продукт, но пивоварите не споделят техния оптимизъм.

В Германия законите и стандартите за производство на бира са много строги, а убеждаването на пивоварните в успеха на начинанието се оказва доста трудно. Дори и тези, които имат желание да експериментират, са изправени пред редица технологични пречки.

“Необходима е сериозна аналитична апаратура и лаборатория за тестове. Малките пивоварни не разполагаха с такива, затова преценихме, че ни трябва нова стратегия”, казва Брюмер.

Той и съдружникът му се обръщат за съдействие към технологичните университети, които се занимават с производство на безалкохолни напитки и пивоварство. Така се стига и до партньорството им с Берлинския технологичен университет. Около година по-късно те вече разполагат и с първата си готова мостра.

“Най-трудното беше да не се откажем, защото от самото начало нямахме гаранция, че продуктът ще е успешен. Но вътрешно бяхме убедени, че идеята е добра, проведохме собствени пазарни проучвания, говорихме с много хора и колкото повече се задълбочавахме в проекта, толкова по-уверени ставахме в крайния успех”, казват създателите на JoyBräu.

Днес бирата вече се произвежда в малка частна пивоварна в близост до Кайзерслаутерн.

Най-големият “трамплин” за бизнеса на Тристан Брюмер и Ерик Димтер се оказва участието им в най-голямото фитнес изложение в Германия FIBO Global Fitness през 2018 г. Продуктът им печели наградата за иновации и придобива огромна популярност.

“В първата година след пускането на JoyBräu на пазара очакванията ни бяха сравнително консервативни и смятахме да продаваме само на частни купувачи и на приятели. Чак на втората година планирахме да започнем дистрибуция във фитнесите”, спомня си Брюмер.

След FIBO обаче не само фитнесите проявяват интерес към безалкохолната протеинова бира, но и много супермарките и дори износители, които имат интерес да я предлагат и в други държави.

Сега най-голямото предизвикателство пред двамата предприемачи е разширяването на екипа, което е неизбежно, ако искат да посрещнат огромното търсене.