Конгломератът Disney Co навлезе с гръм и трясък в света на стрийминг услугите.

Новата стрийминг платформа Disney+ вече има цели 28.6 млн. платени абонати, обявиха от компанията по време на представяне на финансовите резултати за последното тримесечие.

Disney може да се похвали с добър старт в бизнеса с онлайн дистибуция на съдържание – пазар, който е доминиран от Netflix.

Анализаторите очакваха компанията да постигне над 20 млн. платени абонати, като обявените резултати изпревариха прогнозите, предава Reuters.

Стрйминг услугата е достъпна в пет страни, включително САЩ, като в края на март и Индия ще получи достъп до Disney+ чрез платформата Hotstar.

Netflix, която е на пазара от 13 години, има 67.7 млн. платени абонати в САЩ и Канада.

Абонатите на Hulu - услуга, която се контролира от Disney, достигнаха 30.7 млн. броя, а клиентите на ESPN+ наброяват 7.6 млн. души.

По думите на изпълнителния директор на Disney Боб Игер, 50% от абонатите на стрийминг услугата са сключили договор директно с компанията, а 20% идват от партньорството с Verizon Communications Inc.

Игер посочи, че поредицата, посветена на Междузвездни войни, е помогнала за добрите резултати на стрийминг услугата, като е създала културен феномен, визирайки еуфорията в интернет около бебешкия образ на Йода.

Това, че потребителите могат да се абонират пакетно за Disney+, ESPN+ и Hulu, е помогнало за нисък процент откази от услугата, посочва Игер.

Приходите на Disney за тримесечието са подпомогнати от доброто представяне на тематичните паркове на компанията, както и от успеха на анимационния филм Замръзналото кралство 2 (Frozen 2).

Приходите на компанията скочиха до 20.9 млрд. долара, което е ръст от 36% на годишна база.

От парковете и продажба на продукти Disney отчита оперативен доход от 2.3 млрд. долара, което е ръст от 9% спрямо същия период на миналата година.

Kаква е разликата между 4G и 5G?Трите основни разлики между 4G и 5G са по-бърза скорост, по-висок капацитет и по-слабо забавяне във времето за комуникация между устройства и сървъри

Disney бяха принудени да затворят парковете си в Шанхай и Хонконг в края на януари заради вирусната епидемия в Китай.

Това може да коства приходи от 135 млн. долара от парка в Шанхай и 40 млн. долара от този в Хонконг, ако останат затворени в продължение на два месеца, казва финансовият директор на компанията Кристин Макарти.

Сегментът за директни продажби и международен бизнес, откъдето реално дойдоха големите инвестиции в новия стрийминг бизнес на Disney, отчита оперативна загуба от 693 млн. долара.

Оперативният доход от медийния сегмент на компанията, където са ESPN, Disney Channels и ABC, скача с 23%, до 1.6 млрд. долара.

Печалбата на филмовата дивизия на Disney скача тройно до 948 млн. долара.