Това са най-скъпите брандове в света за 2020 г.
Amazon продължава да е най-ценната марка в света, става ясно от новото издание на Brand Finance.
Класацията Global 500 показва, че основаната от Джеф Безос компания е единствената в света, чиято марка се оценява на над 200 млрд. долара.
Най-бързоразвиващите се брандове в търговията на дребно са Lidl и Aldi, което показва, че онлайн търговията не е единственият път към успеха.
След най-голямото първично публично предлагане в света, Saudi Aramco e най-силното ново попълнение в подреждането, като се класира на 24-а позиция.
Ferrari, от своя страна, запазва първата позиция като най-силната марка в света с индекс от 94.1 от 100 възможни, както и рейтинг AAA+.
Ето кои са най-скъпите брандове в света
Amazon заема челното място с 220 млрд. долара, като само за година оценката на марката отчита ръст от 17.5%. Следват още четири технологични бранда – Google, която се изкачва на втората позиция след ръст от 11.9% до 159.7 млрд. долара, и Apple, оценена на 140.5 млрд. долара, или с 8.5% по-малко от предишното издание.
Microsoft и Samsung запазват четвъртото и пето място, като брандовете им са оценени на 117 и 94 млрд. долара, докато китайската ICBC заема шестата позиция, като се изкачва с 2 места спрямо 12 месеца по-рано.
В топ 10 намират място още две щатски и две китайски марки. Това са Facebook и WalMart, оценени на 79 и 77 млрд. долара, както и Pingan, и Huawei, които се оценяват с 19 и 4.5% повече спрямо година, а брандовете им вече струват 69 и 65 млрд. долара.
В челото са още Mercedes, технологичната Verison, китайската China Construction Bank, АТ&T, Toyota, State Grid, Disney, Agricultural Bank of China, WeChat и Bank of China.
Най-силните сектори в класацията
Банковият сектор има най-много представители в топ 500 – цели 66, докато технологичните компании и тези от сферата на търговията на дребно са с по 46 и 45 компании.
Представителите от САЩ са общо 205 на брой, а тези от Китай и Япония съответно 70 и 36. С 32 компании е Франция, докато Германия и Великобритания имат по 21 и 20 фирми в класацията.
Кои са брандовете с най-силен ръст?
Tesla и Instagram бележат най-силен ръст в оценките на своите брандове – 64.9 и 58%, следвани от японската Mitsubishi Group – 42.8%.
В Европа – Mercedes остава най-ценният B2C бранд с оценка от 65 млрд. долара. Немската верига супермаркети Lidl пък е най-бързо развиващата се марка на Стария континент.
Най-силните брандове
След спомената по-горе Ferrari се нареждат още Disney, WeChat, Сбербанк и Deloitte. В топ 10 са още Coca-Cola, китайската Tencent, Rolex, PWC и PayPal.