Европейският съюз се опитва да върне заленчуците обратно в тяхната кутия.

Комисията по земеделие на ЕС иска да забрани на етикетите на веганските продукти да се използват термини, като бургер и колбас.

Логиката е, че потребителите очакват техните бургери да са направени от свинско или говеждо месо и така ще бъдат заблудени от производителите на растителни заместители.

Това по-вероятно обаче се дължи на факта, че животновъдната индустрия на континента надушва опасност, пише Wall Street Journal (WSJ). Продуктите, които са алтернатива на месото, произвеждани от компании, като Beyond Meat и Impossible Foods, се харесват на все повече потребители, които искат да ограничат консумацията си на месо.

Популярен доклад на комисията ЕАТ-Lanset предупреди, че консумацията на така нареченото червено месо трябва да намалее наполовина до 2050 г., за да се избегнат сериозни здравни и екологични проблеми.

Независимо дали потребителите биват заблужавани или не, веганските марки постигат успехи, като придават вкус на месо на тяхната рекламна стратегия. Beyond Meat дори поставя продуктите си на щандовете с месо в магазините.

Това е находчив начин да се рекламират пред хората, които не са вегетарианци и да насърчат така наречените флекситарианци да хвърлят вегетариански бургер в кошницата си, вместо говежди.

От ЕС обаче действат избирателно, според WSJ. Съюзът не прави проблем за някои други описания на храни, които не са толкова точни, като кокосовото мляко например.

Месото от растителни продукти може да е оксиморон, но спокойно може да се твърди, че потребителите могат да направят разлика, твърдят от изданието.