Не е тайна, че все по-малко хора купуват бельото на Victoria’s Secret.

Продажбите на компанията вече доста време вървят надолу, което провокира анализатор от Wall Street да смята, че е дошло времето популярната марка да се откъсне от своя собственик L Brands.

Анализаторът на Citigroup Пол Леджъс понижи рейтинга на акциите на L Brands от „купувай” на „неутрален”, намалявайки прогнозата за цената от 35 долара до 27 долара.

Повод за това е „бавното имплементиране на значителни промени”, както и „промяна в културните норми”.

Victoria's Secret не успява да се адаптира, като потребителите от епохата на #MeToo движенията не са привлечени от рекламните послания на марката, включително моделите позиращи по бельо.

Жените все по-често избират конкурентни марки, които залагат на комфорта, а не на подчертаване на женските форми.

Имайки предвид това, Леджъс посочва, че е време Victoria's Secret „да предприеме по-всеобхватен подход.”Според него обаче, каквото и да направят L Brands с марката Victoria's Secret, мoже да се окаже, че вече е прекалено късно. Марката рискува да се покаже в неавтентична светлина, ако рязко промени маркетинговата си стратегия.

„Ще бъде труден балансът в това да се привлекат нови клиенти без да се отчужди вече съществуващата клиентска база. Докато продължаваме да смятаме, че промяна в инклузивитета е правилен ход, то ход в тази посока може да бъде по-труден за реализация”, пише анализаторът.

Леджъс не е единственият, който изразява притеснения за посоката на L Brands. Джеймс Митаротонда, изпълнителен директор на хедж фонда Barington Capital и инвеститор в L Brands, призова компанията по-рано през тази година да направи някои големи промени.

В писмо до основателят и изпълнителен директор на L Brands Лесли Уекснър, Митаротонда посочва, че L Brands трябва да подобри представянето на Victoria's Secret, като поправи стари грешки и направи така, че марката да има имидж, който комуникира с днешните потребители.

Митаротонда добавя, че компанията трябва да обмисли да отдели Victoria's Secret от себе си и да реализира първично публично предлагане на акции на по-успешната Bath & Body Works, която също е собственост на L Brands. Продажбите на тази верига продължава да нарасват, на фона на слабото представяне на Victoria's Secret.

L Brands отговарят на Митаротонда, че вече са предприели някои стъпки за подобряване на представянето, включително закриването на бранда Henri Bendel, продажбата на La Senza, нови линии с марките Victoria's Secret и PINK и намаляване на дивидента.

L Brands са една от най-зле представящата се компания в търговията на дребно в S&P 500, губейки над половината си стойност през последните пет години.