IKEA не е правила това в цялата си 77-годишна история
IKEA започна да продава продуктите си чрез китайската платформа за онлайн търговия Tmall, която е собственост на гиганта Alibaba.
Така за първи път в 77-годишната си история най-големият търговец на мебели в света продава стоката си чрез трето лице, а не чрез собствени обекти.
Целта на този ход е достигането на по-голяма аудитория на китайския пазар, където потребителите проявяват по-висок интерес към онлайн платформите, предлагащи стоки на множество брандове.
Освен това, IKEA беше принудена да затвори временно всичките си 30 магазина в страната в края на януари поради разпространението на коронавируса. Онлайн търговията може да редуцира част от загубите в резултат на вирусната епидемия.
IKEA посочват, че онлайн магазинът им в рамките на Tmall се разглежда като комлимент към собствените й магазини, онлайн портали и мобилни приложения.
Виртуалният магазин на платформата на Alibaba ще бъде в тестови режим в продължение на 6 месеца, като ще бъде достъпен в няколко крайбрежни провинции и Шанхай, предава Reuters.
„Разглеждаме това като добра възможност да станем достъпни за много повече хора в Китай, особено на фона на това, което представлява китайската дигитална среда”, казва Толга Ончу, ръководител Търговия на дребно в Ingka - компанията, която притежава повечето магазини IKEA по света.
„Тествахме, за да видим как това влияе на нашия бранд, как влияе на нашата инфраструктура, нашите магазини и онлайн търговия, дали ще достигнем нови сегменти... и разбира се, какъв ще бъде резултатът”, казва тя.
Пробният период отбелязва пореден опит за адаптация към променящата се среда. Само до преди десетина година IKEA разчиташе почти на 100% на своите големи търговски обекти, обикновенно разположени в покрайнините на градовете.
За да стане по-достъпна, IKEA инвестира през последните години в разширяване на онлайн каналите за продажби. Така в наши дни, освен нови магазини, компанията пуска и мобилни приложения за онлайн търговия.
Ако пилотният период се окаже успешен, IKEA ще пусне виртуалния си магазин в Tmall и в други части на Китай. Засега няма планове компанията да продава стоките си чрез трети лица и на други пазари, различни от китайския, казва Йон Абрахамсон Ринг, изпълнителен директор на собственика на бранда Inter IKEA.
„На други пазари има други условия. Поради което не разглеждаме това като стартова точка за пълно отдаване към този тип канали”, казва той.
IKEA вижда Китай като ключов за растежа пазар. Магазинът в Tmall ще предлага около 3 800 продукта от общо 9 500-те продукта на IKEA, както и услуги, като доставка и монтаж.
IKEA има 30 големи магазина и три други търговски обекта в Китай, като коронавирусът доведе до временното им затваряне.
По думите на Ончу, вирусната епидемия не е повлияла за пускането на магазина в Tmall.
В началото на тази седмица компанията обяви, че отваря 16 от магазините си, като до средата на седмицата това ще се случи с други 12 обекта.