TikTok вече не e просто място за безцелно скролване с цел забавление. Социалната мрежа се превръща във важен инструмент за хората, които търсят работа или нови професионални възможности.

Наскоро потребителката Колийн Ю (@filmwcolleen) публикува видео с предложение към медийната компания Jubilee, в което казва „Здрасти Jubilee, това е моята кандидатура за ролята на дигитален медиен продуцент“.

Видеото достигна до 346 000 гледания и коментари от рода на „Наемете я, направете го, направете го, НАПРАВЕТЕ ГО“. Друг потребител споделя: „Изпратих това на моя приятел от подбора на персонал в Jubilee. Надявам се да получиш работата!“

В последващо видео Ю разкрива, че от Jubilee са я поканили на интервю.

Като се има предвид, че средностатистическият американец прекарва повече от два часа на ден в скролване онлайн, защо част от това време да не бъде оползотворено?

Платформи като TikTok вече се очертават като сериозни конкуренти на LinkedIn, особено сред новото поколение. Всъщност, един на всеки пет потребители от Gen Z съобщава, че е кандидатствал за работа или си е осигурил интервюта чрез TikTok, пише Fast Company.

„Социалните мрежи не са само за безцелно гледане на видеа – те са ценен инструмент за хората, които активно си търсят работа“, казва Ева Чан, кариерен експерт в Resume Genius. „Ако не ги използвате като част от търсенето на работа, може да пропуснете някои страхотни възможности.“

Всъщност 86% от търсещите работа вече използват социални мрежи за тази цел, използвайки хаштагове като #hiringnow и #jobopportunity или дори качват своята автобиография в TikTok (като използват хаштага #tiktokresume).

Работодателите също се срещат с бъдещи служители в мрежата, като публикуват обяви за свободни позиции на своите страници в TikTok.

Всичко това си има и своите негативни страни. Според проучване от 2023 г. на Harris Poll почти 75% от компаниите в САЩ преглеждат социалните мрежи на кандидатите, като почти половината от мениджърите по наемане на персонал признават, че са отхвърлили кандидати въз основа на това, което са открили за тях онлайн.

„Работодателите рутинно използват социалните мрежи, за да оценяват кандидатите извън техните автобиографии“, казва Нейтън Сото, кариерен експерт в Resume Genius. „Вашето онлайн присъствие може да разкрие много за вашата личност, ценности и работна етика, така че е важно да внимавате как се представяте.“

Преди да кандидатствате за позиция, разумно е да прегледате профилите си и да се уверите, че няма нещо, което не бихте искали мениджърът по наемане да види. Бързото сканиране и подобряване на профилите ви в социалните мрежи може да ви помогне да направите силно и положително впечатление.