Пандемията от коронавирус нанесе удар на индустрията на законните спортни залагания в САЩ, която се готвеше да се изстреля нагоре през 2020 г.

По оценки на Morgan Stanley отпреди пандемията, индустрията на спортните залози отвъд океана се очакваше да генерира 7 млрд. долара приходи до 2025 г.

Основни спортни събития, като финалите на колежанското баскетболно първенство, известни като Мартенската лудост, бяха отменени. Други събития, като редовните сезони в НБА, НХЛ и МЛБ, засега са спрени.

Компаниите за спорни залози и медийните компании в момента ограничават разходите си, за да останат в играта и намират изобретателни начини да забавляват феновете, докато голяма част от спортния свят е в застой, пише Business Insider, позовавайки се на хора от индустрията.

За някои компании за спортни залози и медийни компании в момента основното е намаляване на разходите и съхраняване на капитали.

Пускането на продукти, планирани около големи спортни събития, като Мартенската лудост или началото на бейзболния сезон, са на пауза. Някои маркетингови кампании също се отлагат.

"Всички се снишават и изготвят планове за действия в извънредни ситуации, така че да запазят бизнеса си," казва консултант от индустрията, който е съветвал множество медийни кампании, които навлизат в сферата на спортните залози.

"Те мислят как да запазят служителите си и се опитват да избегнат освобождаването на хора."

С колко пари отделните държави ще стимулират икономиката си?До 25 милиона души могат да изгубят работата си заради пандемията от коронавирус

Физическите оператори за спортни залози са в най-трудно положение, защото те притежават огромни казина и клиентски центрове, които в по-голямата си част бяха затворени.

"Те нямат никакви клиенти в момента," казва Крис Бевилакуа, съосновател на Bevilacqua Helfant Ventures - консултантска и инвестиционна компания в сферата на спорта и развлекателната индустрия. "Много от тях ще имат финансови затруднения."

Онлайн компаниите за спортни залози, в това число и тези, които предлага фентъзи спортове, като FanDuel и DraftKings, разчитат на интерактивните си оферти, за да се справят с тежките икономически условия.

Те пускат залагания, свързани с политически събития или телевизионни предавания и се насочват и към по-маловажни международни спортни събития, които все още се провеждат, като конни състезания, ръгби или австралийски футбол.

Спортни лиги и асоциации, като NASCAR, започват да пускат симулации на видео игри или електронни спортове вместо реалните мачове, което би могло да създаде нови възможности за залози.

Междувременно със спирането на сезоните в НБА, НХЛ и МЛБ, всички погледи са насочени към началото на сезона в НФЛ през есента, който е считан като следващата голяма възможност за завръщането на спортните залози в САЩ.