Какви цели си поставя Airbnb за следващите 10 г.?
Airbnb - компанията за краткосрочно отдаване под наем на жилища, представи стратегията си за следващите 10 години.
Стартъпът планира да добави много нови възможности към платформата си, като бутикови хотели, нощувки със закуска и луксозни имоти. Предвиждат се промени, които позволяват големи групи хора лесно да намират подходящи жилища, където да отсядат.
Изпълнителният директор на компанията Брайън Чески обяви стратегията за идните 10 години по време на специално събитие, проведено в Сан Франциско, предава CNN.
Airbnb цели да настанява над 1 млрд. души до 2028 г. Като част от стратегията за разрастване, компанията ще предлага допълнителни методи за търсене на подходящия имот.
Това включва вграждането на филтри за ваканционни имоти, уникални квартири, нощувки със закуска и бутикови хотели.
Последното е особено ключово, тъй като в предходните години единственото, което не можеше да се намери на сайта на Airbnb, бяха хотелски стаи.
Стартъпът добавя и нови услуги на име Airbnb Plus и Beyond by Airbnb, предназначени за пътници, които искат да отседнат в по-луксозни жилища или такива, които искат да закупят уникален, приспособен специално за тях пакет за пътуване. Airbnb Plus стартира с 2 хил. имота в 13 града.
За да могат да попаднат в този списък, собствениците на имоти ще трябва да отговорят на специални изисквания, които гарантират, че става дума за луксозно жилище.
Компанията пуска и услугата Airbnb Collections, която предоставя възможност на пътуващи групи хора да наемат подходящия за себе си имот.
Услугата ще стартира първоначално за фамилни почивки и работни пътувания, като по-късно ще включи опции за сватбени церемонии, меден месец и групови инициативи.
По думите на Чески, последните подобрения на платформата ще направят „Airbnb за всички”.
Компанията ще стартира и нова членска програма за „супергости” по-късно през тази година, която ще бъде сходна със схемата „супердомакин” – система за оценяване на добрите домакини на платформата.
Притежателите на определението „супергост” може да получават отстъпки в цената на наема или транспорта или достъп до фитнес центрове и прочее.
Супергост програмата ще бъде тествана това лято с 10 хил. души, след което в края на годината ще бъде стартирана официално.
Airbnb продължава да навлиза все по-дълбоко в бизнеса с екскурзии, фокусирайки се върху изживяването на потребителите. Компанията вече предлага туристически обиколки, уроци по готварство, турове за катерачи и прочее.
Airbnb има 10-годишна история, като е оценявана на 31 млрд. долара. На платфромата ѝ са листнати 4.5 млн. имота в 81 хил. градове по света.
По-рано през този месец финансовият директор на стартъпа Лаурънс Тоси напусна компанията поради сблъсък с Чески относно балансирането на финансовата стабилност, свързана с разширяването на бизнеса.
След случката Чески посочи, че Airbnb няма да става публично дружество през тази година, както се твърдеше преди това.