Китайската мечта, превърната в кошмар за търговските вериги

1718
Китайската мечта, превърната в кошмар за търговските вериги

 За някои търговски вериги мечтата за светло бъдеще в Китай се превърна в кошмар.

Mattel, американският гигант за играчки, наскоро се опари със своя Barbie Store в Шанхай за 30 млн. долара, открит през 2009 г. Най-големият магазин за куклите Барби в света с 3300 кв. м площ и най-зашеметяващата колекция от кукли и разнообразни продукти, свързани с тях, затвори врати, пише Le Figaro.

Единствен в света, облицован с розов неон и снабден с ресторант и бар, този проект трябваше да помогне на Mattel да проникне масирано на китайския пазар. Преди отварянето му продажбите на куклите Барби в Китай бяха едва 2.5% от всички. Mattel , който си бе поставил за цел да направи страната свой основен пазар до 2014 г., констатира само спад на продажбите и още през първите осем месеца от отварянето на магазина си намали предлаганите артикули с 30%.

Линда Ду, говорител на Mattel, обясни затварянето на магазина като „стратегическа промяна", но наблюдателите заговориха за закономерност.

Месец по-рано Home Depot- световен номер едно в търговията със строителни материали и стоки за дома, затвори и последния си магазин в Пекин.

През февруари американската верига за електроника Best Buy затвори девет свои магазина в Китай.

Анализаторите смятат, че тези затваряния са в следствие на липсата на интерес сред китайците към предлаганите продукти. Home Depot предлагаше на потребителите от градовете възможност да правят сами ремонти, докато в Китай те предпочитат да наемат работна ръка за малките задачи. В същия дух B&Q вероятно ще е следващата верига с неуспешна инвестиция в Китай.

„Привлекателността на китайския вътрешен пазар доведе до много грешки в анализите", коментира Партис Норди от BNP Paribas за Азия. „Всички компании искаха да са първи и не действаха рационално".

По-думите й най-засегнати от „часовата разлика" с настроенията на китайските потребители ще са американските вериги. Те имат концепция за търговия, която функционира достатъчно добре в страната и са склонни да мислят, че е приложима навсякъде. Оказва се обаче, че китайските потребители смятат за сложна системата на моловете с многобройните марки и търговци.

Норди даде пример за успешна адаптация с Carrefour, които първоначално продавали месо в пластмасови опаковки, но после установили, че това не съответства на навиците на китайците и сега го излагат като на пазара.

Друг успешен пример е Mercedes, чийто Smart не се ползвал с интерес в Китай. Годишните им продажби били едва 300 коли . Когато обаче компанията започна продажба в интернет, за 3 часа и половина успя да продаде 200 коли.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1772 1.1773
  • GBP/USD 1.3185 1.3186
  • USD/JPY 113.5130 113.5250
  • USD/CHF 0.9849 0.9851
  • USD/CAD 1.2622 1.2624
  • AUD/USD 0.7815 0.7816
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 51.97 52.03
  • ЗЛАТО 1279.90 1280.40
  • СРЕБРО 17.02 17.05

Видео