Китайците похарчиха 9 мрлд. долара за кино през миналата година
Приходите на китайските киносалони нарасват с 9% през 2018 г. - до сумата от 8.87 млрд. долара, предава китайската държавна агенция Xinhua, цитирана от CNBC.
Това е забавяне спрямо предходната година, когато отчетеното годишно повишение бе в размер на 13.45%.
Китайските филми са продали билети за общо 5.5 млрд. долара през 2018 г., оформяйки 62% от общите приходи.
През преходната 2017 г. местните филми оформяха дял от 54% от общите приходи.
Китай е вторият най-голям филмов пазар в света, след този в САЩ. Азиатската страна се радва на най-високия брой киносалони в света, след години на агресивно отваряне на нови.
Броят на киносалоните в Китай достига 60 079 зали, което е ръст от 9 303 зали спрямо 2017 г., посочва Xinhua.
За сравнение, в САЩ киносалоните наброяват малко повече от 40 хил. броя, по данни на National Association of Theatre Owners.
Китай, който е на път да изпревари Северна Америка като най-голям кино пазар в света, се превърна в особено важен регион за международните продуценти, опитващи се да изкарат колкото се може повече приходи от продукциите си. Това се случва въпреки стриктната цензура върху чуждите филми, налагана в Китай.
Китай полага усилия да наложи филми, произведени в домашни условия, за сметка на холивудските продукции. В последно време обаче редица високобюджетни китайски филми се провалиха с гръм и трясък, което показва колко голямо предизвикателство е създаването на печеливша кино индустрия.