Лятото на женската солидарност и голямото харчене за преживявания
Как чувството за общност допринесе за успеха на филма „Барби“ и турнетата на Бионсе и Тейлър Суифт
Печалба от над 1 милиард долара за филма „Барби“, към чиято премиера се стекоха хиляди групи жени и момичета.
Надбягване за гривни с мъниста преди концертите на Тейлър Суифт и за каубойски шапки с ресни за тези на Бионсе.
Билетите за големи културни събития са само началото на голямото женско харчене това лято, довело преломния комерсиален успех на филма „Барби“, „Renaissance Tour“ на Бионсе и „Eras Tour“ на Тейлър Суифт, чиито над сто концерта в рамките на турнето вероятно ще са първите в света, донесли 1 милиард долара. Местните икономики пожънаха допълнителните ползи, както отбеляза Федералният резерв през юли.
Тейлър Суифт е във фокуса на Фед заради огромните печалби от турнето ErasЦялото ѝ турне в САЩ може да генерира 4,6 млрд. долара общи потребителски разходи, което е повече от БВП на 35 държави
„Барби“ на Грета Геруиг надхвърли над 1 милиард долара продажби на билети в световен мащаб, според изследователската компания Comscore. Това е първият американски филм на жена режисьор, който преминава тази граница.
Въпреки че разпространителите, заедно с компанията Mattel, покриха света с розови маркетингови материали, един от най-силните им ходове беше изричният коментар в трейлъра, че филмът е едновременно за хора, които обичат и мразят Барби.
Посланието беше част от маркетинговата еволюция на Mattel, която позволява на Геруиг да се подиграва с компанията, включително в сцена с група мъже в нейната заседателна зала.
Така филмът разшири аудиторията на Mattel до повече хора и направи Барби популярна сред жени и мъже от много възрасти.
Жената, която продаде милиони играчки-оръжия, за да направи Барби великаСъоснователката на Mattel Рут Хендлър създава нов начин за продажба на играчки, преди да създаде най-популярната кукла в историята
Не точно активизъм, но повече от забавление
Най-горещите събития това лято привлякоха тълпи, събрани от обща тема: изкуство, създадено от жени, които говорят за това какво е да бъдеш жена, пише в анализ The Wall Street Journal. Мегазвездите на сцената и екрана изглеждат недостижими, но споделят добре познати истории.
Докато много жени в САЩ се чувстват безсилни след отмяната на делото Роу срещу Уейд от Върховния съд миналата година, тълпите на тези културни събития демонстрират „чувство на солидарност, за което жените са готови да платят добри пари“, казва Катрин Уинч, главен изпълнителен директор на The Mom Complex и автор на „Slay Like a Mother“.
Джоди Герсън, председател и главен изпълнителен директор на издателя на Суифт Universal Music Publishing Group, казва, че „Барби“, Тейлър Суифт и Бионсе разказват истории за овластяването на жените по автентичен начин. „Подсъзнателно се събираме около тях, защото тяхната сила дава сила и на нас“, добавя тя.
Хиляди долари за Бионсе на живо. Как попзвездите вдигат инфлацията в светаДори да не сте заклети меломани, ако ходите на концерти, със сигурност сте забелязали космическото поскъпване на билетите
Мениджърите в развлекателния сектор казват, че извличат уроци по брандиране и маркетинг от тези явления, като един от тях е, че всеки проект трябва да предизвика културен разговор и да насърчава чувството за общност сред тези, които участват в него, за да стане глобален хит.
„Сплотяването на хората е мечтата на всеки търговец – всъщност вие му вършите работата, палейки всичките си приятели по филма или концерта“, казва Каролин Слоун, професор по икономика в Училището по публична политика към Чикагския университет.
Шумът на билетите Повече от 80% от хората, поръчали билети, за да видят Суифт и Бионсе, са купили повече от два билета за турнетата „Eras“ и „Renaissance“, според търговеца на билети Vivid Seats. Покупките на три или повече билета за възрастни представляват 27% от поръчките на билети за филма „Барби“, според сайта за продажби Fandango, в сравнение с 20% от всички поръчки на билети за филми чрез услугата тази година.
Продажбата на билети за жени хедлайнери в рамките на 25-те най-силни турнета са се увеличили с над 400% спрямо миналата година, казва промоутърът от Live Nation Лесли Оленик. Продажбите на билети за турнетата на Бионсе и Тейлър Суифт представляват 66% от всички продажби на 10-те най-добри изпълнители, правещи световни турнета, според продавача на билети на вторичния пазар StubHub.
Сред 50-те най-добри изпълнители в световен мащаб средната цена на билет за женски концерт е $660 в сравнение с $245 за мъжете, казват още от StubHub.
Част от разходите за събития идват след голямата липса на развлечения по време на пандемията, когато много домакинства спестяваха пари, докато стояха вкъщи. Голяма част от тях обаче се дължат и на икономически и демографски промени, които са в ход от десетилетие или повече, казват икономисти. Става дума за тенденцията жените да имат деца на по-късен етап от живота си, за увеличаването на доходите им и промяната на ролите на половете в домакинството.
Средните седмични доходи на жените на пълен работен ден в САЩ са се покачили с 28% през последните пет години до 1001 долара през второто тримесечие на тази година, според Бюрото по трудова статистика. Участието на работната сила сред жените на възраст от 25 до 54 години се е увеличило до 76,4% през 2022 г. от 74,5% десетилетие по-рано, докато процентът на жените с деца под 18 години, които работят, също се е увеличил през този период.
Умните момичета не се омъжват: Как това клише може да разбие икономикатаРезултатът от половите предразсъдъци е спад в иновациите, производителността и конкурентоспособността
Жените вече не вземат само решения за купуване на традиционни стоки, свързани с благото на семейството; те използват ресурсите си, за да купуват и преживявания, които им носят радост, казва Мисти Хегенес, икономист и професор в Университета на Канзас, която е завела 15-годишната си дъщеря на концерт на Тейлър Суифт и споделя впечатленията си от дългите опашки за тениска или суичър след концертите, както и от традицията присъстващите да си разменят гривни с непознати в знак на приятелство.
Getty Images
На този фон във веригата за търговия на дребно Michaels Stores търсенето на мъниста надхвърля допълнителния инвентар, който компанията прогнозира и поръчва в очакване на нейните концерти, особено мъниста с букви, които почитателките на Суифт използват, за да изписват част от текстове на нейни, казва говорил на компанията пред WSJ. В градовете, през които „Eras Tour“ преминава, има 300% увеличение на продажбите на мъниста и бижута в дните преди концерта и повече от 500% увеличение на продажбите в категорията в родния щат на Суифт, Пенсилвания.
Как манията да се обличаш като Тейлър Суифт променя концертната индустрияДните на дънки и тениска за музикално събитие са отминали, а това е тенденция, която популярните модни компании също забелязват
Преживяване на дълги разстояния
Това, което отличава събитията това лято е, че жените изминават все по-дълги разстояния, за да бъдат част от общност от фенове. Средното изминато разстояние за присъствие на концерт от „Eras Tour“ на Тейлър Суифт е над 300 мили (около 480 км) - двойно повече от изминатото за „Reputation Tour“ през 2018 г., според Vivid Seats. Феновете на Бионсе пък са пътували 46% повече за концерт от „Renaissance World Tour“, спрямо изминатото разстояние за „The Formation World Tour“ през 2016 г.
Getty Images
Освен за билети, чиито цени за по-предните линии са 1200-1500 долара, и за мърч стоки, момичетата и жените също така харчат за тоалети, които отдават почит на различните албуми на Суифт, обличайки се като различна „ера“ от музиката ѝ.
Ашли Джаксън от Сан Антонио, майка на две дъщери (на 14 и 16 години) харчи огромна сума за два концерта от „Eras Tour“ в САЩ (и планира пътуване до Португалия следващото лято със същата цел).
„Признавам, че е лудост, но дъщерите ми наистина вярват, че това са били най-щастливите в живота им“, казва тя.