От всички неща, които притежават милиардерите, частният самолет навярно е една от най-луксозните придобивки.

Милиардери, като Ричард Брансън и Илон Мъск, често попадат в новинарските заглявия в резултат на интересните си покупки.

Когато можете да си позволите да харчите средно по 80 млн. долара на година, имате свободата да инвестирате във вещи, за които обикновените хора само могат да мечтаят.

Една от често срещаните покупки сред милиардерите е частен самолет. Бързото и лесно пътуване е особено важно за високопоставените директори на мултинационални компании, които обикновено трябва да решават проблеми в много къси срокове.

Това са някои от най-известните технологични милиардери, подбрани от Business Insider, които притежават частни самолети:

Джеф Безос

снимка: Instagram

Изпълнителният директор на Amazon и най-богат човек в света притежава частен самолет чрез своята холдингова компания Poplar Glen.

снимка: gulfstream.com

Самолетът на Безос Gulfstream G650ER разполага с 8 седящи места и струва приблизително 65 млн. долара.

Марк Кюбан

снимка: YouTube

Инвеститорът Марк Кюбан притежава три частни самолета. Милиардерът посочва през 2017 г., че да има частен самолет винаги е била негова цел, тъй като „активът, който ценя най-много, е времето, а това ми печели време”.

Кюбан попада в книгата на Рекордите на Гинес след придобиването на първия самолет модел Gulfstream V през 1999 г. Неговата покупка на стойност 40 млн. долара поставя рекорд за най-голяма единична покупка в интернет.

снимка: YouTube

В допълнение към своя Gulfstream V, Кюбан има два Boeing-га. Той придобива Boeing 757, който използва за превоз на баскетболбия си отбор Далас Маверикс, който притежава от 2000 г. насам. Кюбан има и Boeing 767, който отдава под наем за чартърни полети.

Бил Гейтс и Чарлс Симони

снимка: Twitter

Съоснователят на Microsoft Бил Гейтс посочва, че неговият частен самолет е покупката, с която се перчи.

Той притежава Bombardier BD-700 Global Express, който може да побере до 19 души. Самолетът струва приблизително 40 млн. долара.

снимка: YouTube

Бил Гейтс не е единственият директор в Microsoft, който има подобна придобивка. Чарлс Симони, унгарски софтуерен разработчик, който е отговорен за създаването на Microsoft Office, до преди да напусне компанията през 2002 г. също има собствен самолет.

В допълнение към своята 70-метрова яхта, той притежава самолет модел Dassault Falcon. Симони е известен с това, че има и две пътувания до Международната космическа станция - през 2007 и 2009 г.

Стив Джобс



снимка: YouTube

Покойният Стив Джобс също е имал частен самолет модел Gulfstream V, който побира до 15 души на борда. Apple подарява самолета на Джобс, както и 10 млн. акции от компанията, като повишение на възнаграждението му през 2002 г.

Как мамят супербогатите на собствените им частни самолети?В епохата на ултрабогатите хора все повече информация започва да се появява за надписване на сметки и измамни практики, сврързани с частните самолети

{
{page}}

След смъртта на Джобс самолетът си остава част от семейството на Apple, тъй като шефът на продуктовия дизайн на компанията Джони Айв го купува „със значителна отстъпка” от вдовицата на Стив Джобс - Лорийн Пауъл Джобс.

Айв е помогнал на Джобс за дизайна на самолета, което е повод да се пошегува, че поне не му се налага да променя дизайна, след като вече притежава машината.

Илон Мъск

снимка: Instagram

Изпълнителният директор на Tesla и SpaceX притежава частни самолети, откакто стартира компаниите в началото на този век.

През 1994 г. пък е имал самолет с модел Dassault Falcon 900, който е побирал до 12 души, но Мъск е продал придобивката през 2016 г. Понастоящем той притежава модел Gulfstream G650ER.

снимка: gulfstream.com

Частните полети на Мъск са бяха в центъра на скандали през януари тази година. Милиардерът е изминал 150 хил. мили през 2018 г. на своя самолет, струващ 70 млн. долара.

Tesla са платили 700 хил. долара, за да покрият разходите за неговите въздушни пътувания. Когато стартирал Tesla и SpaceX, Мъск пилотирал сам самолетите си, но впоследствие решил да спре, тъй като има деца и семейство.

Ричард Брансън

снимка: Instagram

Основателят на Virgin Group е добре известен с интересните си покупки, включително придобиването на частен остров, подводница и превозно средство тип амфибия.

Брансън притежава самолет модел Dassault Falcon 50 EX, който използва, за да лети от и до частния си остров до Британските Вирджински острови.

снимка: YouTube

В миналото милиардерът имал Falcon 900 EX, но решил, че му трябва по-малък самолет за остров Некер.

За по-дълги маршрути Брансън използва полетите на Virgin Atlantic - неговата авиокомпания.

Лари Пейдж и Сергей Брин

Огромният успех на Google позволява на двамата основатели Сергей Брин и Лари Пейдж, всеки от които притежава над 50 млрд. долара, да имат частни самолети.

И двамата са вложили масивни средства в множество самолети чрез своята холдингова компания Blue City Holdings.

Първият им самолет Boeing 767-200 бива закупен през 2005 г. Това е самолет за граждански полети, който те придобиват от австралийската авиокомпания Qantas за 15 млн. долара. Двамата отделят още 10 млн. долара, за да превърнат машината в частен самолен с капацитет 50 души.

Към 2012 г. двамата основатели на Google, заедно с бившия изпълнителен директор Ерик Шмид, притежават общо 8 самолета.

Брин и Пейдж не само притежават флотилия, но и собствен частен терминал, който придобиват през 2013 г. Терминалът се намира на международното летище в Сан Хосе, като за изгражднето му са похарчени 82 млн. долара.

Той се оперира от Signature Flight Support, като се използва от други директори от Силициевата долина.

снимка: Signature Flight Support

Google имат и второ летище чрез дъщерната им компания за недвижими имоти Planetary Ventures LLC. Те поеха юздите на летището Moffett Field през 2014 г. от НАСА, които го отдават под наем за следващите 60 години.

Преди това съучредителите на Google платиха на НАСА годишна такса в размер на повече от 1 милион долара, за да поставят частните си самолети в един от хангарите на съоръжението.

Лари Пейдж има и други интереси, свързани с летенето. Той е инвеститор в два стартъпа - Kitty Hawk и Opener, като и двете фирми работят по създаването на летящи коли.



снимка: Kitty Hawk