Китайската Нова година предстои след две седмици, но Китай вече се готви за нещо, което се случва всяка година по това време – най-мащабното човешко преселение на Земята.

Китайската Нова година е част от период от 40 дни в годината, когато китайските смейства се събират заедно по домовете си, за да отпразнуват събитието чрез традиционен Пролетен фестивал.

Този период официално започва на 10 януари и приключва на 18 февруари.

Самата Нова година се пада на 25 януари, което е най-ранната дата от 2012 година насам, предава CNN.

Така приготовленията за Пролетния фестивал по случай прехвърлянето на годината се изместват за по-рано, което може да предизвика истински транспортен хаос. Причина за това е, че празникът съвпада с придвижването на студентите в страната, които са били по домовете си за зимните празници.

Около 3 млрд. пътувания се очакват през тазгодишния празничен период, наричан с името Чанюн (Chunyun). Това представлява слаб ръст всравнение с отчетените 2.99 млрд. пътувания през миналата година.

От тези пътувания, 2.43 млрд. броя са осъществени чрез автомобил (спад от 1.2% на годишна база), 440 млн. броя са с влак (ръст от 8%), 79 млн. пътувания са по въздух (ръст от 8.4%), а 45 млн. броя са посредством воден транспорт (ръст от 9.6%).

Ден преди официалния старт на Чанюн, китайския Държавен съвет по информацията свика пресконференция съвместно със седем министерства, включително транспортното такова, за да представи данните от миналата година и мерките, които ще бъдат предприети за тазгодишния фестивал.

Китай, която има най-голямата железопътна мрежа в света, посочва, че е изградила 8 489 километра жп трасета през 2019 година, включително 5 474 км. високоскоростни линии.

Новите технологии ще играят роля в редуцирането на струпванията от хора, които се очакват по жп гарите, магистралите и летищата в страната.

Над 1000 жп гари в Китай разполагат с електронна система за проверка на билетите, което ще намали времето за продажба и проверка.

Това е първият автономен влак стрела в светаКитай постигна още един пробив на сцената на железопътния транспорт

През миналата година врати отвори и летището Beijing Daxing International Airport в Пекин.

Китайският авиационен регулатор изчислява, че новото летище ще обслужи 190 млн. пътници по време на празниците около Нова година, което е ръст от 15% спрямо стандартната натовареност.

Освен технологиите за летене при лоша видимост, които помагат за намаляване на закъсненията поради лоши климатични условия, летището разчита и на системи за лицево разпознаване и автономни процеси, за да подобри ефективността.

Летищата в страната ще изпълняват по 17 хил. полета на ден, което е ръст от 13.3% на годишна база, за да се справят с повишения трафик.

Паралелно с всичко това, около 790 хил. автобуса и 19 хил. плавателни съда ще обслужват хората избрали този транспорт за прибирането у дома.