Coca-Cola пуска на японския пазар газирана напитка с лимонов вкус, която ще е първият алкохолен продукт на компанията в нейната 132-годишна история, пише The Wall Street Journal.

Стотици хора се събраха на премиерата на новото питие в град Фукуока, където имаха шанса да опитат първите произведени бройки.

В Япония плодовите газирани алкохолни напитки са известни като "чухай". Обикновено се произвеждат от алкохол, дестилиран от пшеница и смесен с газирана вода и различни плодови вкусове.

Coca-Cola отдавна е водещ играч на пазара на безалкохолни напитки в Страната на изгряващото слънце, но сега влиза в битка и за пазара на слабоалкохолните питиета със своята Lemon-Do. Продуктът ще се предлага в няколко варианта, като алкохолното съдържание в тях е от 3 до 7%.

Американската компания навлиза на много конкурентен и сегментиран пазар, в който големите японски играчи, като Suntory Holdings Ltd., Kirin Holdings Co. и Asahi Group Holdings Ltd., държат основния дял от продажбите в големите супермаркети.

Coca-Cola стартира от южния остров Кюшу, където се намира префектурата Фукуока, но в момента не е обявила плановете си за експанзия в други държави или на други места в Япония.

"Започнахме да експериментираме, защото, в края на краищата, трябва да следваме вкусовете на нашите клиенти. В случая с Япония, имаме налице един много добре разработен сегмент на слабоалкохолните напитки", заяви президентът на компанията Джеймс Куинси на последното акционерно събрание в края на април.

По неговите наблюдения, останалите конкуренти на японския пазар отдавна произвеждат както безалкохолни, така и алкохолни напитки.

Въпреки че в периода от 1977 до 1983 г. Coca-Cola притежава акционерен дял в американската винарна Taylor Wines, компанията никога не е предлагала алкохолни напитки директно на пазара в цялата си история, която датира от 1886 г., припомния WSJ.

И друг път обаче Coca-Cola е използвала японския пазар като "тестов полигон" за продукти, които впоследствие е въвеждала в глобалната си гама. Остров Кюшу, със своите 13 милиона жители, може да предложи ценен опит за това как новият бранд би се приел в други държави.

Пазарът на алкохолни напитки в Япония като цяло се свива през последните години заради застаряването на населението, но конкретно в сегмента на бутилираните слабоалкохолни плодови питиета потреблението расте.

Отчасти обяснението се крие в по-ниските данъци за този тип напитки, в сравнение с бирата например, което ги прави и по-евтини. Повечето подобни продукти се подават на цена от около 200 йени за кенче, което се равнява на около 1.80 долара. Lemon-Do ще се продава за 162 йени, или 1.48 долара.

Освен цената, предимството на газираните алкохолни питиета е, че се харесват еднакво както на мъжете, така и на жените от всички възрастови групи.