Пазаруването онлайн в САЩ се е повишило с 21%, до 733 млн. долара към 26 ноември, или първият понеделник след деня на благотворителността, сочат изнесени днес данни. Това е нов рекорд в относително младия сектор.

Силно повишение са отбелязали онлайн продажбите на водещите търговски вериги, като Walmart.com, Best Buy Co. и Circuit City Stores Inc., в резултат на значителните отстъпки, правени за коледните и новогодишните празници.

Купувачите са привличани от тези промоции, на фона на рекордните цени на горивата и най-лошата криза в сектора на недвижимите имоти от 1991 година насам.

Продажбите през ноември и декември допринасят за 20% от печалбите на търговските вериги.

Средните покупки, падащи се на човек обаче, са се понижили с 12%, дори и на фона на 38% повече посещения на интернет сайтовете, предлагащи онлайн пазаруване.

Акциите на Amazon.com се повишиха с 4.29 долара, или 5.3%, по време на търговията им на щатските пазари вчера, докато тези на Wal-Mart добавиха 80 цента към стойността си.

Онлайн посещенията на интернет сайтовете са се повишили на 26 ноември с 10%, в сравнение със същия ден на миналата година и са достигнали 32.5 млн., сочат публикуваните данни.

В същото време от интернет звеното Walmart.com са утроили броя на офертите със значителни дисконти през тази година, в сравнение с миналата в стремежа си да привлекат повече онлайн потребители.

Очакванията са, че продажбите през интернет мрежата през ноември и декември тази година ще достигнат 29.5 млрд. долара, или повишение от 20%, в сравнение с тези месеци на миналата година.

Това обаче би било забавяне на темпа им на ръст от миналата година, когато повишението възлезе на 26%, сочи още статистиката.