Diageo, най-големият производител на алкохол в света, отчита 8.1% спад в печалбата за втората половина на финансовата година, приключила на 30 юни, информира Bloomberg. Спадът се дължи на по-високите цени на ечемика и енергията, а компанията очаква суровините да поскъпнат още през следващата година.

Печалбата на Diageo за шестте месеца, приключили на 30 юни, пада до 546 млн. паунда (1 млрд. долара), в сравнение с 594 млн. паунда година по-рано, показват данните, изнесени днес от базираната в Лондон компания. Печалбата й нарасна с 8.9% през първата половина на финансовата година.

Производителят на водката Smirnoff и бирата Guinness очаква оперативната печалба през финансовата 2009 г. да нарасне с между 7 и 9%, ако не бъдат включвани придобиванията и промените и валутните разлики. Оперативната печалба е нараснала с 9% през годината, приключила на 30 юни. По-нататъшни увеличения в цените се очаква да компенсират нарасналите цени на горивата, пакетирането и зърното. Diageo увеличи разходите си за маркетинг с 5% миналата година, за да поддържа ръста на продажбите - на фона на по-ниските потребителски разходи в Европа и САЩ.

Акциите на компанията са се обезценили с 9.9% през 2008 г. след пет поредни години, в които цената на книжата отбелязваше ръст. Акциите на конкурента Pernod Ricard SA са загубили 24% от стойността си тази година.

Продажбите на Diageo нарастват с 9.9% през втората половина на финансовата година, до 3.8 млрд. паунда. Ръстът надхвърля този от предходните шест месеца, който е възлизал на 7%.

Печалбата за цялата финансова година нараства с 2.1%, до 1.52 млрд. паунда, или 58.9 пенса на акция, в сравнение с 1.49 млрд. паунда, или 55 пенса на акция година по-рано. Предварителните очаквания бяха за печалба от 1.56 млрд. паунда, показва анкета на Bloomberg измежду 8 анализатори.

Diageo също така ще търси и възможности за различни придобивания. Компанията обаче не се интересува от закупването на дял в индийския производител на луксозна бира Cobra Beer Ltd и засега отказва да коментира спекулациите за сливане с холандската пивоварна Heineken NV.

Johnnie Walker, която е най-известната марка на компанията в Азия, спонсорира отбора на Vodafone McLaren Mercedes във Формула 1 и неговия пилот Люис Хамилтън. Diageo ще продължава да търси възможности да промотира свои марки на повече пазари като Guinness и рома Captain Morgan извън САЩ, например.

Diageo, която също така произвежда текилата Jose Cuervo, планира да плати дивидент от 34.35 пенса на акция за годината.