Печалбата на Diageo пада с 8.1% през втората половина на финансовата година

396
Diageo, най-големият производител на алкохол в света, отчита 8.1% спад в печалбата за втората половина на финансовата година, приключила на 30 юни, информира Bloomberg. Спадът се дължи на по-високите цени на ечемика и енергията, а компанията очаква суровините да поскъпнат още през следващата година.

Печалбата на Diageo за шестте месеца, приключили на 30 юни, пада до 546 млн. паунда (1 млрд. долара), в сравнение с 594 млн. паунда година по-рано, показват данните, изнесени днес от базираната в Лондон компания. Печалбата й нарасна с 8.9% през първата половина на финансовата година.

Производителят на водката Smirnoff и бирата Guinness очаква оперативната печалба през финансовата 2009 г. да нарасне с между 7 и 9%, ако не бъдат включвани придобиванията и промените и валутните разлики. Оперативната печалба е нараснала с 9% през годината, приключила на 30 юни. По-нататъшни увеличения в цените се очаква да компенсират нарасналите цени на горивата, пакетирането и зърното. Diageo увеличи разходите си за маркетинг с 5% миналата година, за да поддържа ръста на продажбите - на фона на по-ниските потребителски разходи в Европа и САЩ.

Акциите на компанията са се обезценили с 9.9% през 2008 г. след пет поредни години, в които цената на книжата отбелязваше ръст. Акциите на конкурента Pernod Ricard SA са загубили 24% от стойността си тази година.

Продажбите на Diageo нарастват с 9.9% през втората половина на финансовата година, до 3.8 млрд. паунда. Ръстът надхвърля този от предходните шест месеца, който е възлизал на 7%.

Печалбата за цялата финансова година нараства с 2.1%, до 1.52 млрд. паунда, или 58.9 пенса на акция, в сравнение с 1.49 млрд. паунда, или 55 пенса на акция година по-рано. Предварителните очаквания бяха за печалба от 1.56 млрд. паунда, показва анкета на Bloomberg измежду 8 анализатори.

Diageo също така ще търси и възможности за различни придобивания. Компанията обаче не се интересува от закупването на дял в индийския производител на луксозна бира Cobra Beer Ltd и засега отказва да коментира спекулациите за сливане с холандската пивоварна Heineken NV.

Johnnie Walker, която е най-известната марка на компанията в Азия, спонсорира отбора на Vodafone McLaren Mercedes във Формула 1 и неговия пилот Люис Хамилтън. Diageo ще продължава да търси възможности да промотира свои марки на повече пазари като Guinness и рома Captain Morgan извън САЩ, например.

Diageo, която също така произвежда текилата Jose Cuervo, планира да плати дивидент от 34.35 пенса на акция за годината.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg