"Проституират" ли щатските компании за достъп до китайския пазар?
Американският сенатор Марк Уорнър стовари тежки критики върху технологичните гиганти.
Според него, бурното развитие на китайската технологична индустрия се подхранва от щатски компании, които „проституират”, само за да се доберат до необятния пазар на азиатската страна.
„Много американци не разбират какво се случва в Китай и колко добри станаха техните компании”, казва Уорнър, който е представител на Демократическата партия.
„От една страна, това е така, защото американските компании предадоха себе си, за да навлязат на китайския пазар, предоставяйки доста интелектуален капитал”, казва той, цитиран от CNN.
Apple, Amazon и Microsoft, както и други големи компании, съхраняват ключовете за декриптиране на потребителските данни на китайска територия в замяна на достъп до местния пазар.
Google и Китай - парите не миришатАмериканският гигант Google тихомълком отвори нов офис в Китай
Според Уорнър, това, че Китай увеличава технологичната си мощ, би трябвало да е топ приоритет на законотворците и разузнавателните звена в САЩ.
По думите на сенатора, правителството не работи достатъчно бързо, за да бъде в крак с промените на технологичния фронт. Според него, САЩ не може да гарантира неприкосновеността на личните данни и това, че няма да има намеси от трети лица в бъдещи избори.
Уорнър предупреждава, че е възможно да има ново събитие, като това с Cambridge Analytica, която успя да получи данните на потребители на Facebook.
„Шансът за нов инцидент се увеличава неизмеримо”, казва той.
Apple се съобрази с китайските регулацииКомпанията инсталира център за данни на територията на Китай
Според него, Конгресът се занимава с това да регулира миналото, а не бъдещето.
„Правителството на САЩ все още се опитва да разбере технология от 2016 г.”, казва Уорнър, добавяйки, че е възможно злонамерени лица да използват нови технологии за предстоящите избори през 2018 и 2020 г. „Ние действително не сме готови?
„Имаме бюджет за отбрана в размер на 700 млрд. долара, но се чудя дали купуваме неща от 20-и век. Русия има 68 млрд. долара бюджет за отбрана и те влагат доста повече в дезинформация и кибер технологии”, казва той.
Все пак Уорнър се обяви против прекалената регулация на технологичния сектор и иновациите.
Сред плановете за регулация на сектора се обмисля рамка, според която технологичните компании носят отговорност за съдържанието, което се разпространява чрез платформите им, както и за това ясно да разграничават кои потребители са американски граждани и кои само се представят за такива.
Уорнър смята, че регулацията трябва да дава и собственост на потребители над техните лични данни. Според него, Facebook, Twitter и Google би трябвало да осигуряват финансова компенсация всеки път, когато данните на потребител биват използвани от рекламодатели.
Сенаторът мисли обаче, че нито една от тези идея няма шанс, ако правителството и Белият дом не застанат зад тях. Той не изпитва увереност, че нещо подобно ще се случи под управлението на Тръмп.
„Няма никой в Белия дом, който се опитва да се увери, че изборите ще бъдат сигурни през 2018 г.”, добавя той.