Sony Corp обяви, че ще направи инвестиции за около 17 млрд. долара в ключови свои бизнеси и технологоии през следващите три години, в опита си да се превърне в най-големия играч на пазара на LCD телевизори и да увеличи продажбите на видео оборудване с висока разделителна способност.

Компанията, която продава конзолите PlayStation 3 и дигиталните камери Cyber-shot, обяви също така, че има за цел да увеличи приходите си от бързоразрастващите се пазари в Бразилия, Русия Индия и Китай до 2 трлн. йени (18.5 млрд. долара) като част от нова тригодишна стратегия до март 2011 г.

Компанията също така възнамерява да увеличи възвращаемостта на собствения си капитал до 10% от средните 6%, регистрирани през последните три години, докато в същото време се цели в 5% марж на оперативната печалба, който й се изплъзна в предишния бизнесплан.

Половината от планираните за следващите три години инвестиции в размер на 1.8 трлн. йени ще отидат за операциите на компанията, свързани с компоненти и полупроводници, които включват сензори, батерии, различни видове монитори и части свързани с технологията Blu-ray.

Компанията очаква бизнесът й с телевизори отново да излезе на печалба във финансовата година приключваща през март 2009 г. като намали производствените цени и се стреми към най-големия дял от световния пазар на LCD телевизори.

Конкуррентите на Sony в сегмента на плоските телевизори включват Samsung Electronics Co Ltd и Sharp Corp.

В същото време Sony води ожесточена битка с Microsoft Corp и Nintendo Co Ltd в сегмента на видеоигрите.

Sony отчете загуба за тримесечието през миналия месец, след като слабият фондов пазар “изяде” част от стойността на ценните книжа, притежавани от финансовото подразделение на компанията, но прогнозира 20% нарастване на печалбата тази година.