Компанията за стрийминг на музика Spotify решително протяга ръце към големи пазари, характеризиращи се с ниски доходи на населението и слабо проникване на интернет услугите.

За целта компанията пусна приложението Spotify Lite за устройства, разчитащи на операционна система Android.

Новото приложение, което изпъква с олекотения си формат, ще бъде достъпно в 36 страни в Азия, Латинска Америка, Африка и Близкия Изток, предава CNN.

Приложението е създадено за потребители със слаба интернет връзка или стар модел смартфон без много налична памет.

Spotify Lite е само 10 MB, като ще бъде лесно за сваляне и ще може да се използва независимо от стандартното приложение, както за безплатно слушане на музика, така и за абонамент.

Шведската компания пуска олекотеното приложение в 36 страни, сред които Бразилия, Мексико, Египет, Саудитска Арабия и Индия.

“Бахме фокусирани върху разширяването на компанията в Индия и Близкия Изток”, казва Сесилия Квист, ръководител Глобален маркетинг в Spotify.

„Това е фантастично приложение за тези мрежи... еднакво силно, еднакво шумно, но нарочно изградено за развиващите се пазари”, добавя тя.

Facebook пусна олекотена версия на Instagram за по-бедните пазариFacebook представи по-лека версия на популярната си платформа за споделяне на фотографии Instagram

Spotify стана публична компания през миналата година, като засега се наслаждава на силен растеж. По-рано през тази година услугата премина границата от 100 млн. платени абонати по света.

В края на февруари Spotify дебютира в Индия, като само за шест дни увеличи абонатите си с 1 млн. броя.

След този успех компанията съсредоточи сили за проникване на пазари, където интернет услугите тепърва навлизат. В Индия, например, Spotify е достъпен на пет различни езика.