Spotify забранява на артистите да качват сами музиката си
След кратък експеримент, платформата за стрийминг на музика Spotify ще забрани на музикантите да качват сами собствената си музика директно на платформата.
В началото на тази седмица от Spotify обявиха, че прекратяват своята програма, която позволяваше на артистите да ъплоудват сами работата си директно на сайта.
Програмата ще спре да приема нови качвания на песни от края на юли.
Музиката в Spotify обикновено идва или от звукозаписни компании, или от посредници, като DistroKid, CD Baby и EmuBands, предава CNN.
За музикантите с договор със звукозаписна компания качването на музиката им в платформата на Spotify няма да бъде възпрепятствано, но това не важи за независимите музиканти, които разпространяват труда си сами. На сайта на шведската компания за стрийминг има над 50 млн. музикални парчета.
В своето съобщение от Spotify посочват, че обратната връзка от артистите, включени в програмата, показва, че най-добрият начин за подобряване на изживяването е да се подкрепя работата на партньорите на Spotify в дистрибуцията.
Въпреки че компанията посочва, че прекратява програмата в резултат на обраната връзка с артистите, тя беше стартира именно по молба от страната на музикантите, използващи платформата.
„Казвахте ни отново и отново, че споделянето на вашата музика със света трябва да бъде по-лесно”, заявиха от Spotify, когато обявяваха старта на програмата си за свободно ъплоудване на музика през септември миналата година.
Благодарение на тази програма, музикантите можеха да качват сами музиката си на платформата, без да плащат такси. Експериментът беше стартиран, като за целта бяха избрани група музиканти, но впоследствие бяха добавени още артисти.
Таксите на посредниците варират. Например, CD Baby такстува по 9.95 долара на качена песен и 49 долара за цял албум, докато DistroKid работи с цена от 19.99 долара на година, срещу която качва неограничен брой песни и албуми.
Spotify имат намерение да инвестират между 400 млн. и 500 млн. долара в „нововъзникващ пазар за подкаст продукции”.
Компанията има над 217 млн. месечни потребители по света и над 100 млн. платени абонати.