Starbucks планира да отвори нови 2 100 заведения по света през следващата година.

Компанията обяви плановете си по време на представянето на финансовите резултати за третото тримесечие на тази година, предава CNN.

През разглеждания период, Starbucks са добавили нови 600 търговски обекти към портфолиото си, като вече под този бранд по света оперират над 29 300 кафетерии.

През миналата 2017 година, компанията отвори 2 300 нови заведения.

Изпълнителният директор Кевин Джонсън посочва, чрез през 2019 година, компанията ще се фокусира към пазарите обещаващи растеж в дългосрочен план, а именно САЩ и Китай.

Приходите на Starbucks нарасват до 6.3 млрд. долара през тримесечието, което е ръст от 11% на годишна база. Продажбите записват увеличение от 4% в САЩ и 1% в Китай.

Компанията откроява няколко причини за силното представяне на домашния си пазар, сред които ръст на търсенето в следобедните часове, увеличение на ефективността на служителите в търговските обекти и повишения потребителски ентусиазъм към студените напитки.

Starbucks разшири гамата от продукти, добавяйки повече охладени напитки с ниско съдържание на захар.

Ед Шийрън платил повече данъци от Starbucks и Amazon Британската поп икона е внесъл в държавната хазна над 5 милиона паунда

В САЩ над 80% от новите обекти на компанията имат гише за водачи на автомобили, което се оказва добър ход, тъй като през последното тримесечие, тези обекти изпреварват в представянето си, традиционните кафенета на компанията.

Базираната в Сиатъл компания обяви през май, че планира разкриването на нови 3 хил. обекта в Китай през следващите няколко години. Starbucks планира да удвой броя на обектите си в Китай до общо 6 хил. кафетерии до края на 2022 година.

През тази година, растежът в Китай е движен главно от отварянето на нови обекти.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 9% в резултат на добрите финансови резултати.