Едва ли има хора, които с радост заемат средната седалка в самолета. Азбучна истина е, че това е най-неудобното място за полет.

Да бъдете притиснат в сандвич между двама пътници, борейки се за място с лакти, е класическа история разиграваща се кажи-речи на всеки полет.

Всичко това може да осане в историята, благодарение на нова идея, която има шанс да превърне средната седалка в доста по-поносимо преживяване.

Дизайнът S1 на базирания в Колорадо стартъп Molon Labe Seating представлява три места за икономична класа, които имат люлееща се фунция, като средното може да се измества по-назад спрямо останалите две места, а облегалката му е малко по-ниска, предава CNN.

Традиционните седалки в самолета оставят място за ръцете само на двама от тримата пътници.

Преместването на средната седалка с няколко сантиметра назад освобождава място за ръцете на пътника настанен там. Освен това средната седалка е по-широка с десетина сантиметра от останалите стандартни 45 сантиметрови седалки, отново с цел създаване на място.

„Това леко люлеене означава, че всеки човек може да се разпростре още малко”, казва Ханк Скот, основател и изпълнителен директор на Molon Labe Seating.

Подлакътниците също са изградени така, че да не са в една височина. Така средната седалка получава място, позволяващо на пътника свободно свободно да облегне ръцете си.

Седалките са предназначени за къси вътрешни полети, като компанията е разработила и модел за по-дълги пътувания, включващи по-големи подложки и телевизионни екрани.

Самолетът на Airbus, в който забравяш за турбуленцията Продължават тестовете на машината, която има форма на албатрос

Моделът седалки получи сертификат от Федералната авиационна администрация на САЩ през миналия месец, като ще се произвежда от Primus Aerospace в Колорадо.

Очаква се новите седалки да се появяват в самолетите на две авиокомпании до април или май 2020 година. Въпреки че Скот не разкрива кои са превозвачите, той добавя, че едната оперира в Северна Америка.

По думите на Скот, не само пътниците ще имат ползи от новите седалки, тъй като те са по-леки спрямо стандартните си събратя, което ще помогне за намаляване на разходите за гориво на превозвачите.

Все пак новите седалки не решават всички проблеми. Те не обещават повече място за краката или за хранене, нито предлагат решение за тромваите процеси по настаняване и слизане от самолета.

„Ще продължи да е кофти”, казва Скот. "Сега обаче ще стане по-малко кофти”, добавя той.